A 2025-ös Tokiói Autószalon egyik látványossága a GR Yaris M Concept volt, egy középmotoros kísérleti jármű, amelyben a kétliteres turbómotor kapta a főszerepet. Bár a Toyota nem közölt részleteket a motorról, valószínűleg az új, soros négyhengeres erőforrásról van szó, amelynek fejlesztését tavaly májusban jelentették be. A Toyota a Mazdával és a Subaruval együttműködve tartja életben a belső égésű technológiát. 

Mindhárom autógyártó a saját hagyományainak és kompetenciáinak leginkább megfelelő konfigurációkban gondolkodik – a Subaru bokszermotort, a Mazda bolygódugattyús erőforrást, a Toyota pedig soros motorokat fejleszt, a cél viszont közös: a szénkibocsátás csökkentése, a vezetési élmény megőrzése mellett.

A Toyota a projekt minden lépésével újabb részleteket árul el. Az új motorok – egy 1,5 literes és egy 2,0 literes – a kompakt méretük miatt széles körben alkalmazhatók. Emellett kimagasló termikus hatásfokkal rendelkeznek, amely várhatóan meghaladja a Toyota korábbi, 40%-os rekordját.

A rövid löketű erőforrások önmagukban és hibrid konfigurációban egyaránt bevethetők, ráadásul a bio- és szintetikus üzemanyagoktól kezdve a hidrogénen át a klasszikus kőolajalapú üzemanyagokig mindennel kompatibilisek lesznek. A legújabb hírek szerint azonban a 2027 táján várható erőforrások fejlesztése során a Toyota nemcsak az emissziókra, de az élvezetes vezethetőségre is hangsúlyt fektet.

A G20E néven emlegetett motor 2027 körül várható, 300-400 lóerős alapváltozattal és 600 lóerős motorsportvariánssal. Ennél is sokoldalúbbá teszi az erőforrást, hogy hossz- és keresztirányban egyaránt beépíthető. Ez utóbbi még inkább valószínűvé teszi, hogy ez a blokk került a GR Yaris M Concept farába.