Szeged mellett építi a kínai BYD első európai üzemét. A méretei hatalmasak: ha az összes tervezett ütemet felhúzzák, akkor a BYD-üzem lesz a valaha létezett legnagyobb alapterületű szegedi épület. De addig sem áll a szállítás a kínai gyártónál, hatalmas hajók segítségével juttatja el autóit a világ számos pontjára.

Kettő már elkészült ezekből a kisebb település méretű szállítóhajókból, amelyeken mindegyikén 7000 autó fér el, a napokban pedig vízre szállt a harmadik is.

A Hefei névre keresztelt hajó kétféle üzemanyaggal is képes működtetni motorját, LNG földgázzal és fűtőolajat is, így megfelel mindenféle környezetvédelmi előírásoknak. Méretei elképszetők: hossza 200 méter, szélessége 38 méter, merülése pedig 9 méter, miközben 18,5 csomós (34 km/óra) sebességre képes.

Titanic

Viszonyítás képpen a Titanic legnagyobb szélessége a vízvonalnál 28 méter volt, hosszúsága 270 méter, magassága a gerinctől a kémények tetejéig 56 méter volt, ami körülbelül egy 18 emeletes ház magasságának felel meg.

A Hefei – a korábbi két hajóhoz hasonlóan – A ro-ro típusú (“roll on” és “roll off”), amely arra utal, hogy az autók önerőből gurulnak fel a hajóra, és úgy is gurulnak le róla. A BYD tervei között szerepel, hogy az elkövetkező két évben további 4 ilyen hajóval bővíti a flottát.

 

A vállalat exportja 2024-ben igen jól alakult: 417.204 járművet szállított a tengerentúlra, ami 71,9 százalékos növekedést jelent 2023-hoz képest.