Rengeteg ember vesztette el otthonát, minden ingóságát a Kalifornia több területén tomboló tűzvész következtében. Sokan az utolsó pillanatig mentették, ami menthető, egy videófelvétel tanúsága szerint egy ritka Porsche 911-est tényleg a lángok érkezése előtt sikerült kivinni a veszélyzónából.

A felvételt egy luxusingatlan térfigyelő kamerája rögzítette. A videón egy férfi látható, aki gyors mozdulatokkal kihúzza a töltőkábelt a ház előtt parkoló Teslából, majd látható sietséggel csupán a földre dobja a kábelt. A háttérben sűrű füst gomolyog, a heves szél megingatja a felhajtón lévő kosárlabdahálót és az utca túloldalán álló fákat.

Egy másik férfi megjelenik, hogy arrébb vigye az elhagyott töltőkábelt, majd eltűnik a kamera látóteréből, valószínűleg bemegy a garázsba. A felvételen később látszik teljesen tisztán, hogy a fekete villanyautó valójában egy Tesla Model Y, amivel arrébb álltak a garázs elől, hogy utat adjanak a sokkal értékesebb autó mentésének. 

Egy Porsche 911 (992) jelenik meg a képen, ahogy hátra tolat az utcára. Úgy tűnik, hogy a tulajdonos inkább feláldozta elektromos autóját, hogy megmentse német sportkocsiját (bár nem tudjuk, később visszatért-e a Tesláért).

a videó a hirdetés után indul
Más autót hagyva csak ezt a ritkaságot mentették a lángok elől, érthető miért
0 seconds of 22 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Next Up
Járókelők mentették ki a vízbe esett autó utasait
01:25
00:00
00:22
00:22
 

A tűztől megmentett modell a Porsche 911 hatvanadik születésnapjára készült egyedi kivitel. 1963 darabos limitált széria egy számozott darabja.

A 911 S/T nevében és szellemiségében az 1969-es, azonos jelzésű különkiadást követi. Az eredeti 911 S/T egy versenycélokra fejlesztett közúti modell volt, módosított motorral, futóművel, abroncsokkal és aerodinamikával.

Ennek megfelelően az újonc a 911 GT3 RS mechanikus komponenseit társítja a Touring-csomagos 911 GT3 karosszériájával, és az egészet kifejezetten erre a célra kifejlesztett, könnyített alkatrészekkel fejeli meg.

A GT3 RS négyliteres, 525 lóerős szívómotorja mögé a GT3-énál rövidebbre áttételezett kézi sebességváltót szereltek. A 0–100 km/óra gyorsuláshoz mindössze 3,7 másodpercre van szüksége az autónak, a végsebesség 300 km/óra.

Az S/T modell még mindig elérhető a Porsche amerikai konfigurátorában 290 000 dolláros kezdőáron (116 millió forint), de a használt példányok ára meghaladja ennek akár a kétszeresét is.