Ötezernél is több sikeres tesztet teljesített, mielőtt bemutatták Kínában a CR450 prototípusát, amit manapság a leggyorsabb szerelvénynek tartanak az egész világon. Szerencsére könnyen értelmezhető a nagy sebességű maglev-vonat elnevezése is, amiben a „CR” a China Railwayre, azaz a Kínai Vasutakra, míg a „450” a jármű végsebességére utal: a 452 km/órával a saját – illetve elődje – rekordját döntötte meg.

Még várat magára, hogy az utasforgalomban is részt vegyen, viszont ettől már csak néhány finomítás választja el. A Sun cikke szerint olyan áttörő technológiával vértezték fel, ami nagy sebesség mellett is lehetővé teszi a biztonságos működést, miközben a légellenállást, a rezgést és a zajszintet jelentősen csökkentették, valamint szabályozták.

A képre kattintva galéria nyílik:

Az alapvetően szögletes, ugyanakkor elöl golyó formájú szerelvény integrált, intelligens felügyeleti és diagnosztikai rendszerei több mint 4000 szenzortól gyűjtenek valós idejű adatokat, például a tengelyhőmérsékletről és -nyomásról. A fejlett technológia által a vonat képes arra, hogy magától felismerje, értékelje és végrehajtsa a szükséges lépéseket.

Mindemellett adaptív világítással, érintésmentes mellékhelyiségekkel, családi fülkékkel, valamint multifunkcionális terekkel öltött testet a CR450. A vonathoz roppant kifinomult üzleti osztályt és étkezőkocsit is terveztek.

Pillanatok alatt eljutna a Balatonhoz a szupervonat 21

Nem maradt ún. Business Class nélkül sem a szélsebes maglev-vonat. (Fotó: Jia Tianyong/China News Service/VCG/Getty Images)

Pillanatok alatt eljutna a Balatonhoz a szupervonat 22

Nagy reményeket fűznek a CR450-hez, hiszen a kínai vasútvonalak több mint harmada nagysebességű. (Fotó: Jia Tianyong/China News Service/VCG/Getty Images)

A CR450 érkezése abból a szempontból sem mellékes, hogy a több mint 160 ezer kilométer hosszú kínai vasúthálózat egyharmadát nagysebességű vonalak teszik ki. A China Railway már üzemeltet a mágneses levitáció elvén működő kocsikat: a sanghaji repülőtér és a városközpont között is közlekedik egy, mely a 30 kilométer utat mindössze hét perc alatt teljesíti.

Ez azt jelenti, hogy a Budapest és Siófok közötti, 115 kilométeres távolságot kevesebb mint fél óra alatt abszolválná. Csakhogy Magyarországon sem a hálózat, sem pedig a vasúti állomány nem alkalmas arra, hogy ilyen gyors iramot diktáljon, ezért a legtöbb szakaszon maximum 100, illetve 120 km/órás sebességkorlátozás van érvényben. Emiatt még a leggyorsabb járatoknak is 1 óra 20 percre van szükségük az út megtételéhez.

Korábban összegyűjtöttük a világ leggyorsabb vonatait, amik olyan sebességre képesek, amiről Magyarországon egyelőre csak álmodhatunk: