Válság ide vagy oda, tavaly újabb kiváló évet zárt a Lamborghini, még a 2023-as rekorderedményeit is sikerült további 6 százalékkal felülmúlnia.

Annak tudatában, mekkora népszerűségnek örvend a bolognai márka, az sem volna meglepő húzás, ha a Polo Storico részlege a régebbi modellek helyreállítása mellett azok reinkarnálásával is foglalkozna, ahogyan az más márkáknál sem ördögtől való gondolat. A közelmúltban a Ford adta áldását arra, hogy újra elkezdjék gyártani Európa első családi sportautóinak egyikét, az 50 éves Escortot.   

Giuliano Cassataro, a részleg vezetője a Drive-nak nyilatkozva elmondta, egyetlen már nyugdíjazott típusnak sem lesz modern kori folytatása. „Nem akarjuk megváltoztatni a történelmünket. A Revueltóval, a Huracánnal és az Urusszal a jövő örökségét építjük” – szögezte le.

Nem hajlandó feltámasztani a klasszikusokat a Lamborghini 1

Semelyik régi klasszikusát nem fogja újra gyártani a Lamborghini. (Illusztráció: bluebeat76/Getty Images)

A szakember példaként említette, számukra „a Countach-ból is csak egy létezik”, ez alól egyetlen esetben tettek kivételt, és arra sem tekintenek akként. Arról az 1971-es Countach LP 500 prototípusról van szó, amit a Lamborghini a semmiből épített újjá 2021-ben, ráadásul az alvázszáma korábban egy olyan modellhez tartozott, ami egy 1974-es törésteszt során semmisült meg.

„Ez egy projekt volt, amivel a Countach 50. évfordulóját ünnepeltük” – magyarázta Cassataro. „Egyik legkedvesebb vásárlónk és gyűjtőnk kezdett el álmodozni, és a projekt részese akart lenni. Elkezdtünk álmodni vele együtt, végül 25 ezer órát vett igénybe az autó elkészítése. Rengeteg kutatást igényelt.”

„Minden, amit csinálunk, egy napon történelem lesz. Nem akarjuk megváltoztatni a múltat” – tette hozzá.

Persze kissé mintha rosszul emlékezne a közelmúltra a szakember: talán mégsem csak egy Countach létezik, hiszen 2021-ben elkészítették a modern kori Countach-t is. 112 darab készült a 814 lóerős V12-es sportkocsiból, amiről a Vezess az alábbi cikkében írt: