Valószínűleg sokak fejében megvan a kép a kőhengereken száguldozó Kovakövi Frédiről, aki a munkából hazaérve szinte fékezés nélkül hajt – vagy inkább csapódik – a garázsba. Az 1960 és 1966 között hat évadot megélt, Frédi és Béni, avagy a két kőkorszaki szaki című rajzfilmsorozat üde színfoltja volt a lábbal hajtós autó, amiből az 1994-ben készült, élő szereplős változathoz több valódi prototípust is legyártottak.

A mai napig népes a Hanna-Barbera által gyártott szitkom rajongótábora, amit az is jól mutat, hogy nemrégiben egy elektromos hajtású golfkocsi alapjaira próbálták meg felhúzni a Flintstone-autó élethű mását. Ebből kiindulva nem a hat darab, egyenként 8 V-os akkumulátor által táplált villanymotortól érdemes várni a világmegváltást, de az új, fahatású üvegszálból készített karosszéria olyan benyomást kelt, mintha most érkezett volna Bedrockból a konstrukció.

A képre kattintva galéria nyílik:

Nem lenne az igazi a Flintstone-kocsi másolata a kőhengerek és az ülőpadok nélkül. A műszerfalon a négyküllős kormánykerék mellett néhány kapcsoló kapott még helyet, amikkel a lámpák, valamint az előre- és a hátramenet kapcsolható. Számláló hiányában a hátsókerék-hajtású modell futásteljesítménye ismeretlen, de lényegtelen is, mivel nem közúti használatra készült.

Ennek ellenére is volt rá kereslet, amikor a közelmúltban kalapács alá került a Bring A Trailer oldalán. A minap lezárult árverésen csaknem 20 ezer dollárért cserélt gazdát, ami a mostani árfolyamon 7,9 millió forintnak felel meg.

Már a kőkorszaki kocsi is elektromos 19

Fotó: Bring A Trailer

Már a kőkorszaki kocsi is elektromos 20

Fotó: Bring A Trailer

Az évtizedek során természetesen másokat is megihletett a fapados, mégis különleges járgány, így számos házilag tákolt replika látott napvilágot. Az egyik legemlékezetesebb 2012-ben bukkant fel, amivel még a műszaki vizsgának is nekifutottak Németországban, igaz, eredménytelenül. Hogy miért nem kaphatott forgalmi engedélyt az 1,3 literes Volkswagen-motorral szerelt darab, arról itt írtunk: