Miután a Bugatti új hiper-sportautója, a Tourbillon megmutatta magát az ügyfeleknek Sanghajban és Hongkongban, nyugat felé vette az irányt, hogy megjelenjen a francia gyártó vadonatúj bemutatóteremnek megnyitóján Bakuban (Azerbajdzsán).
A világ legnagyobb Bugatti-bemutatóterme a tengerpart közelében épült felt. A megnyitón rajongók, ügyfelek, a média képviselői és azeri tisztségviselők is részt vettek. Az épületet a néhai Zaha Hadid dizájnstúdiója tervezte, akinek főbb munkái közé tartozik a 2012-es olimpiára készült London Aquatics Center, a Los Angeles-i Broad Art múzeum, vagy a római MAXXI múzeum.
Az épület falai között a Bugatti történelme is helyet kapott. A vendégek megnézhették többek között a Baby Bugatti Centenary Edition kisautókat is, amely a legendás, immár 100 éves Type 35 előtt tiszteleg.
Nézd meg a galériát:
De természetesen az megnyitó sztárja egyértelműen a Bugatti Tourbillon volt. Az új modell erőforrása vadonatúj konstrukció, V16-os, négy helyett kettő hengersorral, nevét pedig az újkori óragyártás egyik leglátványosabb újkori innovációjáról, a zseniális Abraham-Louis Breguet 1801-ben szabadalmaztatott találmányáról kapta.
A plug-in hibrid hajtáslánc belső égésű eleme egy 8,3 literes V16-os szívó benzinmotor, amely önmagában 1000 lóerőt ad le. A mindössze 252 kg tömegű motor fejlesztésben a Cosworth is közreműködött. Az elektromos oldalon három villanymotor dolgozik – kettő az első, egy pedig a hátsó tengelyen.
Ezek együtt 800 lóerőt biztosítanak, energiát pedig a padlóalagútba és az ülések mögé beépített 800V-os, olajhűtésű, 25 kWh kapacitású akkumulátorból nyernek. A tisztán elektromos hatótávolság meghaladja a 60 kilométert, ha ez valakinek fontos. A Tourbillon összkerékhajtású, mindkét tengelyen nyomatékvektor-szabályozással.
Ebből a műremekből összesen 250 darabot készít majd a Bugatti és az ára valahol 4 millió dollár környékén alakul (1,5 milliárd forint).
De ez még semmi, tudod mennyi a Tourbillon végsebessége? A Vezess bemutatójából minden kiderül: