Veszített a bíróságon egy németországi Ferrari-kereskedő, aki rosszul értelmezte tehetős ügyfele reakcióját, miután tájékoztatta őt arról, hogy autóját a tervezettnél lényegesen később fogják leszállítani – írja a Luxury Launches.
A személyre szabott SF90 Stradalét még 2020 novemberében rendelték meg, amiért ki is fizették az 59 500 eurós, az aktuális árfolyam szerint több mint 24 millió forintnak megfelelő előleget. Eredetileg a 2021-es év második vagy harmadik negyedére tűzték ki a szállítási határidőt, és bár a szerződés teret engedett némi rugalmasságnak, 2021 szeptemberében a kereskedő a szállítás halasztásáról WhatsApp-üzenetben tájékoztatta a vevőt.
„Hoppá ” – így reagált a vevő arra, hogy a módosult ütemterv szerint 2022 első felére tolódott a Ferrarijának érkezése. Annak ellenére, hogy később úgy tűnt, a májusi kiszállítás mindkét ügyfélnek megfelel, azt akkumulátorproblémák hiúsították meg. Ezért a következő hónapban az ügyfél elállt az adásvételi szerződéstől.

Egy ilyen Ferrari került a németországi jogi hercehurca középpontjába. Százmilliók múltak a bíróság döntésén. (Illusztráció: Ferrari)
A kereskedő azonban nem volt hajlandó ezt elfogadni, ugyanis szerinte a vevőnek korábban nem volt kifogása a késéssel szemben, amit az emoji is alátámaszt. Jogi útra terelték az ügyet, ahol a bíró arra a megállapításra jutott, hogy az emotikon nem tekinthető beleegyezésnek, így érvényesítette a vásárló elállási jogát a szerződés felbontására. A döntés értelmében az átszámítva több mint 300 millió forint értékű Ferrari a kereskedő nyakán maradt.
Egyébként az SF90 Stradale még az előző évtized végén mutatkozott be a Ferrari kínálatában. A maranellói márka történelmében ez volt az első plug-in hibrid hajtású modell, amit kétféle kivitelben, berlinetta típusú kupéként és kemény tetős kabrióként dobtak piacra.
A középmotoros, összkerékhajtású sportautó hajtásáról a 780 lóerős, 3990 cm3-es, V8-as erőforrás mellett három elektromos motor gondoskodik, így a rendszerteljesítmény az 1000 lóerőt is eléri. Az SF90 Stradale mindössze 2,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, 6,7 másodperc alatt pedig 200-ra, de a sebességmérő mutatója gond nélkül felkúszik 340 km/óráig is.
Készült az SF90-ből XX-változat is, ami gyakorlatilag egy utcára engedett versenyautó. A Vezess ott volt a bemutatóján, az alábbi cikkünkben mutattuk be a modellt: