A finom, nyugati autószerelők kesztyűhöz szokott kezét hamar felsértené az indiai, kolumbiai vagy afrikai műhelyek rideg valósága. Az egyre modernebb autóparkkal, mind inkább az alkatrészcsere jellemző a javítás helyett. Persze a vevőket is tisztább, rendezettebb környezet fogadja. Szétnéztünk a világ szegényebb országaiban, hogyan is oldják meg arrafelé az autók szervizelését, szerelését.

Kolumbia

Annak ellenére, hogy Medellín gazdasága kiemelkedőnek számít Kolumbiában, és 30 egyetem található a városban, a legszegényebb negyedben az élet kőkemény. Remek betekintést nyújt ebbe a miliőbe az egyik helyi szerelőműhelyben készült fotósorozat, amely kendőzetlen őszinteséggel mutatja be az itt dolgozók hétköznapjait.

Zokognának a kesztyűs autószerelők, ha ilyen helyen kellene dolgozniuk 1

Fotó: Jan Sochor/Getty Images

Szíria

Szíriában rengeteg gyermek munkára kényszerült a polgárháború közepette, hogy itt élő családjukat ‒ vagy éppen árván maradt önmagukat ‒ eltartsák. A szíriai gyerekek így kénytelenek autószerelő műhelyekben, textilüzemben, szabóságokban vagy éppen pékségekben dolgozni.

Zokognának a kesztyűs autószerelők, ha ilyen helyen kellene dolgozniuk 2

Fotó: Izzeddin Idlibi/Anadolu Agency/Getty Images

Kenya

A kelet-afrikai magasföldön, az Egyenlítő mentén fekvő országban sincs kolbászból a kerítés és sok esetben a nők is kőkemény fizikai munkát végeznek. A fotón egy női autószerelőt láthatunk, amint a kenyai Mathare nyomornegyedben, Nairobiban egy szerelőműhelyben tevékenykedik.

A lakosok nagy része olyan szakmákban dolgozik, mint a kovács, autószerelő vagy a szabó, hogy eltartsák családjukat.

Zokognának a kesztyűs autószerelők, ha ilyen helyen kellene dolgozniuk 3

Fotó: Gerald Anderson/Anadolu Agency/Getty Images

Nigéria

Murtala Shuaibu Abdullahi egy látássérült férfi, aki 39 éve dolgozik autószerelőként. „A vak szerelő” néven ismert férfi példát mutat más, fogyatékkal élők számára hazájában.

Zokognának a kesztyűs autószerelők, ha ilyen helyen kellene dolgozniuk 4

Fotó: Adam Abu-bashal/Anadolu/Getty Images

Kuba

Az alábbi fotón azt láthatjuk, ahogy egy havannai „műhelyben” épp egy Renault 19-es modellen dolgoznak a szakik.

Zokognának a kesztyűs autószerelők, ha ilyen helyen kellene dolgozniuk 5

Fotó: Chip Somodevilla/Getty Images

Egyébként 2024 év elejétől ismét lehet új autót vásárolni Kubában, amire 1959, a forradalom éve óta nem volt példa. A lehetőséggel kevesek élhetnek, mert az autóárak elképesztően magasak, a fizetések pedig rendkívül alacsonyak.

Az új autók eladása továbbra is állami monopólium, és legalább 400 százalékos a kocsikon az állami felár – adta hírül korábban a BBC, amelynek egy kubai munkatársa példaként egy Peugeot 508-ast hozott fel. A kocsi Havanna egyik autószalonjában vár vevőre, de csak olyanra, akinek van rá átszámítva 56 millió forintja. A kubaiak zöme viszont mindössze (átszámítva) 4300 forintos havi fizetésből él, ebből 1092 év alatt jönne össze egy ilyen autóra való.

Szenegál

A fotón a 20 éves Ndack Diagn és a 18 éves Mariama Sarr látható, amint egy autójavító műhelyben dolgoznak a szenegáli Dakarban. A nők a férfiakhoz hasonlóan csatlakoznak a keményebb fizikai igénybevételt megkövetelő szakmunkákhoz, hiszen a régióban nagyon magas a munkanélküliség.

Zokognának a kesztyűs autószerelők, ha ilyen helyen kellene dolgozniuk 6

Fotó: Cemil Oksuz/Anadolu Agency/Getty Images

Mauritánia

Az 5 millió lakosú, Északnyugat-Afrikában található országban egy autószerelő műhely leginkább egy szeméttelephez vagy bontóhoz hasonlít. Az utolsó, amire a képek alapján gondolnánk, hogy itt meg tudják javítani az autókat.

Zokognának a kesztyűs autószerelők, ha ilyen helyen kellene dolgozniuk 7

Fotó: Giovanni Mereghetti/UCG/Universal Images Group/Getty Images

Zokognának a kesztyűs autószerelők, ha ilyen helyen kellene dolgozniuk 8

Fotó: Giovanni Mereghetti/UCG/Universal Images Group/Getty Images

Zokognának a kesztyűs autószerelők, ha ilyen helyen kellene dolgozniuk 9

Fotó: Giovanni Mereghetti/UCG/Universal Images Group/Getty Images