A finom, nyugati autószerelők kesztyűhöz szokott kezét hamar felsértené az indiai, kolumbiai vagy afrikai műhelyek rideg valósága. Az egyre modernebb autóparkkal, mind inkább az alkatrészcsere jellemző a javítás helyett. Persze a vevőket is tisztább, rendezettebb környezet fogadja. Szétnéztünk a világ szegényebb országaiban, hogyan is oldják meg arrafelé az autók szervizelését, szerelését.
Kolumbia
Annak ellenére, hogy Medellín gazdasága kiemelkedőnek számít Kolumbiában, és 30 egyetem található a városban, a legszegényebb negyedben az élet kőkemény. Remek betekintést nyújt ebbe a miliőbe az egyik helyi szerelőműhelyben készült fotósorozat, amely kendőzetlen őszinteséggel mutatja be az itt dolgozók hétköznapjait.
Szíria
Szíriában rengeteg gyermek munkára kényszerült a polgárháború közepette, hogy itt élő családjukat ‒ vagy éppen árván maradt önmagukat ‒ eltartsák. A szíriai gyerekek így kénytelenek autószerelő műhelyekben, textilüzemben, szabóságokban vagy éppen pékségekben dolgozni.

Fotó: Izzeddin Idlibi/Anadolu Agency/Getty Images
Kenya
A kelet-afrikai magasföldön, az Egyenlítő mentén fekvő országban sincs kolbászból a kerítés és sok esetben a nők is kőkemény fizikai munkát végeznek. A fotón egy női autószerelőt láthatunk, amint a kenyai Mathare nyomornegyedben, Nairobiban egy szerelőműhelyben tevékenykedik.
A lakosok nagy része olyan szakmákban dolgozik, mint a kovács, autószerelő vagy a szabó, hogy eltartsák családjukat.

Fotó: Gerald Anderson/Anadolu Agency/Getty Images
Nigéria
Murtala Shuaibu Abdullahi egy látássérült férfi, aki 39 éve dolgozik autószerelőként. „A vak szerelő” néven ismert férfi példát mutat más, fogyatékkal élők számára hazájában.

Fotó: Adam Abu-bashal/Anadolu/Getty Images
Kuba
Az alábbi fotón azt láthatjuk, ahogy egy havannai „műhelyben” épp egy Renault 19-es modellen dolgoznak a szakik.

Fotó: Chip Somodevilla/Getty Images
Egyébként 2024 év elejétől ismét lehet új autót vásárolni Kubában, amire 1959, a forradalom éve óta nem volt példa. A lehetőséggel kevesek élhetnek, mert az autóárak elképesztően magasak, a fizetések pedig rendkívül alacsonyak.
Az új autók eladása továbbra is állami monopólium, és legalább 400 százalékos a kocsikon az állami felár – adta hírül korábban a BBC, amelynek egy kubai munkatársa példaként egy Peugeot 508-ast hozott fel. A kocsi Havanna egyik autószalonjában vár vevőre, de csak olyanra, akinek van rá átszámítva 56 millió forintja. A kubaiak zöme viszont mindössze (átszámítva) 4300 forintos havi fizetésből él, ebből 1092 év alatt jönne össze egy ilyen autóra való.
Szenegál
A fotón a 20 éves Ndack Diagn és a 18 éves Mariama Sarr látható, amint egy autójavító műhelyben dolgoznak a szenegáli Dakarban. A nők a férfiakhoz hasonlóan csatlakoznak a keményebb fizikai igénybevételt megkövetelő szakmunkákhoz, hiszen a régióban nagyon magas a munkanélküliség.

Fotó: Cemil Oksuz/Anadolu Agency/Getty Images
Mauritánia
Az 5 millió lakosú, Északnyugat-Afrikában található országban egy autószerelő műhely leginkább egy szeméttelephez vagy bontóhoz hasonlít. Az utolsó, amire a képek alapján gondolnánk, hogy itt meg tudják javítani az autókat.

Fotó: Giovanni Mereghetti/UCG/Universal Images Group/Getty Images

Fotó: Giovanni Mereghetti/UCG/Universal Images Group/Getty Images

Fotó: Giovanni Mereghetti/UCG/Universal Images Group/Getty Images