Iparági szakértők mindig figyelmeztetnek, hogy az önvezetés még messze gyerekcipőben jár, ezért a Tesla által sok esetben alkalmazott Autopilot és Full Self-Driving system (FSD), vagyis teljes önvezető rendszer elnevezés abszolút félrevezető. 

Nem véletlen, hogy nagy autógyártók hasonló szintet hozó rendszereit csak sokkal korlátozottabban használhatják az autósok, és ezeket mindig vezetéssegédként, asszisztensként emlegetik. A Tesla ezzel szemben a robotaxi-szolgáltatás beindítását tervezi Texasban idén nyáron, olyan autókkal, amelyeken a Full Self-Driving rendszere fut majd. Ez sokat fejlődött az évek során, de még messze nem az, aminek eredetileg ígérték.

Életveszélyes hibát követett el az önvezető Tesla 2

Erre egy friss eset is rávilágít, amit egy amerikai Cybertruck-tulajdonos osztott meg. A helyzet teljesen ideálisnak tűnt a rendszer számára, jól felfestett útszakasz, jó látási viszonyok, gyér forgalom. Szó sincs arról, hogy sűrű városi forgalomban, esőben és sötétben térdelt volna le a rendszer.

A videó eleve egy hiba miatt készült, a Cybertruck valamiért nem ismerte fel a beállított célt, a tulajdonos autóbeállóját, ezért készült a videó. Ahogy lassított és bekapcsolta az irányjelzőt, épp akkor jött a másik sávban egy ezüstszínű Chevrolet platós furgon, amire a Tesla szó szerint ráhúzta a kormányt. Csak a sofőr gyors beavatkozása előzte meg a bajt. 

Jól látszik a rendszer állapotát mutató képernyőn, hogy a kijelölt útvonal hirtelen megváltozott, és valamiért a Cybertruck pont a közeledő autó elé akart kanyarodni. Tehát tervezett manőverről volt szó, amiről a kamerák adatai alapján döntött az algoritmus.