Nem volt egyszerű dolga annak, aki a 2016-ban bemutatott Ford GT-ből szeretett volna egyet. A gyártó a Ferrarihoz hasonlóan előszűrte a jelentkezőket, akárki nem vásárolhatott a Le Mans- versenyautó nyomán készült szupersporatautóból, de a vevőknek azt is vállalniuk kellett, hogy két éven belül nem adják el a járművet.

Azok, akik mégis megszegték ezt a megállapodást, azokra jogi hercehurca várt; remek például erre John Cena – pankrátor és színész – este is, akit emiatt a Ford be is perelt, bár az ügy végül peren kívüli megegyezéssel zárult. Most ugyanezek a szabályok vonatkoznak az új Ford Mustang GTD modellre is.

A Ford hivatalos megerősítése szerint a Mustang GTD vásárlási feltételei között szerepel, hogy a tulajdonosok legalább két évig nem adhatják el az autót.

Ezen kitételek célja elsősorban az, hogy megakadályozzák a gyors haszonszerzést célzó továbbértékesítést, és arra ösztönözzék a vásárlókat élvezzék és vezessék ezeket a különleges autókat.

Azokról, akik meg akarják vásárolni a Ford Mustang GTD-t, a jelentkezésük után a Fordnál dönt és hagyja jóvá a jelentkezésüket. Ezt követően nyilvánvalóan a jelentős előleget is ki kell fizetniük a versenypályára tervezett járműért. Az eddigi információk szerint a GTD vásárlói között több híresség is van, például népszerű YouTuberek és maga John Hennessey, a Hennessey Performance alapítója és vezérigazgatója.

V8-as mootorjával a Ford Mustang GTD igazán brutális autó, az első amerikai autó , amely hét percnél rövidebb idő alatt teljesítette a Nürburgring nagykörét. A Nordschleifén teljesített, hitelesített köridő 6:57.685 volt, amivel az ötödik leggyorsabb sorozatgyártású sportautónak számít a legendás versenypályán.

Galéria

 

A GTD elnevezés az észak-amerikai motorsportszervezet, az IMSA egyik géposztályából ered: az ott induló autók az FIA GT3-as előírásainak felelnek meg. A fejlesztésben a Ford saját versenyspecialistájára: a Mustang GT3 és GT4 versenyautókat, valamint a Le Mans-győztes Ford GT-t is jegyző Multimaticra támaszkodott.

Az 5,2 literes, kompresszoros V8-as a rendszámozható Mustangok történetében először száraz karteres kenést kapott. Ráadásul a nyolcfokozatú, dupla kuplungos váltóba szénszálas kardántengelyen keresztül jut el a motor ereje. A jobb súlyelosztás érdekében a váltó hátul a differenciálművel egybe építve szerepel.  A 7500/perc fordulatszámra képes motor égéstermékei választhatóan nemesacél vagy titán kipufogórendszeren keresztül távoznak, közben pokoli koncertet rendezve, amibe alább hallgathatsz bele.

A motor teljesítménye 826 lóerős, az autó végsebessége 325 km/óra, alapára meghaladja a 300 ezer dollárt (120 millió forint).