Az nem kérdés, hogy télen sokkal jobban esik úgy elindulni, hogy meleg van az autóban, mikor beszállunk és a fűtés már leolvasztotta az ablakokról, tükrökről a jeget, de ez a fajta kényelem sokba kerülhet egy idő után. Persze ez csak azoknak szól, akik nem fűtött garázsban állnak éjszaka.
A hidegindítás néhány évtizede még elég melós volt ‒ manuális szívatóval, hidegindítóval ‒, ma azonban már egyszerűen beindul a legtöbb autó, de vajon van értelme percekig egy helyben állva járatni a motort? Korábbi videónkból kiderül:
Azt is érdemes hozzátenni a témához, hogy Ausztriában például súlyos büntetés jár azért, ha valaki huzamos ideig helyben járatja a motort. Hogy miért? Mert ezzel szennyezik a környezetet és felesleges zajt keltenek az autósok. 2018-ban egy klagenfurti autós 55 eurós (20 ezer forint) büntetést kapott, mert indulás előtt hosszan járatta a motort. Az ÖAMTC (Osztrák Autóklub) korábbi közleménye szerint általában 100-200 eurós büntetést szoktak kiszabni ezért, de elvileg akár 5000 eurós (1,8 millió forint) bírság is járhatna.
De ha valahol muszáj melegíteni az autót, az például az oroszországi Jakutföld, ahol nem ritka a ‒45 Celsius-fok éjszakánként. Az emberek ezen a vidéken szigetelt takarókkal burkolják be járműveiket, majd vágnak egy lyukat a kipufogónak és járatják a motort.
Mondjuk ez felvet némi környezetvédelmi problémát, ahogy azt az egyik honfitársunk is megemlíti a videó alatti kommentek között: „Én meg papír szívószállal iszom a kólám a mekiben”.