Adrian Sutil német autóversenyző 2007 és 2014 között versenyzett a Forma-1-ben. 2006-ban a Midland F1 csapat tesztpilótája volt, majd 2007-ben a Spyker istálló versenyzőjeként debütált a száguldó cirkuszban. A csapat átalakulásait követően 2008 és 2013 között a Force India színeiben versenyzett, majd 2014-ben a Sauber csapathoz szerződött.

Pályafutása során 128 nagydíjon indult, legjobb eredménye egy negyedik hely volt a 2009-es Olasz Nagydíjon, ahol a leggyorsabb kört is megfutotta. A Forma-1-es karrierje után Sutil visszavonult a versenyzéstől, és szenvedélyes sportautógyűjtővé vált – a Bugattikat különösen kedveli.

Bugatti Veyron 16.4

2005 és 2015 között összesen 450 darab Veyron talált gazdára különböző változatokban. Motorja 8,0 literes, W16-os, négy turbón keresztül lélegző, alapból 1001 lóerős egység, nyomatéka 1250 Nm. Alig több mint 2,5 másodpercre van szüksége, hogy álló helyzetből elérje a 100 km/órát, de 7,3 mp alatt már 200-on van. Végsebessége 408,3 km/óra.

Az ember, akinek annyi Bugattija van, ami gombócból is sok 1

Fotó: Softeis/Wikipedia

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse (4 db!)

Az egykori F1-es pilótának állítólag négy példány is található garázsában a Veyron Grand Sport Vitesse-ből.

A Grand Sport Vitesse nevű változat 2012-ben mutatkozott be Genfben, a kiállításon szereplő példányon 1,79 millió eurós árcédula figyelt. A hatalmas motor ebben már 1200 lóerőt teljesít 6400-as fordulatnál, mellé 3000-től 5000-ig 1500 nm csúcsnyomaték áll rendelkezésre.

Az ember, akinek annyi Bugattija van, ami gombócból is sok 2

Fotó: Axion23/Wikipedia

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport

A Super Sportba is az ismert 8000-es, 16 hengeres motor került, ám módosításokkal. Lecserélték a négy turbót és újak a töltőlevegő-hűtők is. Ennek hatására sikerült 1001-ről 1200 lóerőre növelni a motor teljesítményét, miközben a maximális nyomaték 1250-ről 1500 Nm-re nőtt. Nem egyszerű motortuningról van azonban szó, a gyártó ugyanis a nagyobb teljesítményhez igazította a vázszerkezetet, új szénszálas műanyag struktúra biztosít kiemelkedő merevséget még az elérhető 1,4g-s oldalgyorsulás esetén is.

Az ember, akinek annyi Bugattija van, ami gombócból is sok 3

Fotó: Wistula/Wikipedia

A Bugatti Veyron 16.4 Super Sport volt sokáig a világ leggyorsabb sorozatgyártású, közúti sportautója 431,072 km/órás végsebességgel (ezt egy tesztpályán hitelesítették). A gumik védelme érdekében azonban az utcai Veyron Grand Sport végsebessége 415 km/óra.

Bugatti Chiron Pur Sport

A Chiron ezen változata 2020 elején mutatkozott be, azzal a céllal, hogy élvezetesebb legyen vezetni, mint a hagyományos verziót, amit komplett aerodinamikai csomaggal oldott meg a francia gyártó. Ugyanakkor a motor ugyanaz, mint a szériamodellnél: a 8,0 literes, négy turbóval ellátott W16-os blokk 1500 lóerőt és 1600 Nm nyomatékot ad le, igaz, a sebességváltó áttételezését átdolgozták, ami a Chiron Pur Sport esetében rövidebb.

Az ember, akinek annyi Bugattija van, ami gombócból is sok 4

Rengeteg helyen használtak olyan könnyű anyagokat, mint az alumínium, a titán és persze a szénszál erősítésű műanyag, ezért 50 kg-mal könnyebb a Pur Sport a széria Chironnál. A kipufogóvég például 3D nyomtatott titánból készült. Összesen 60 darab készült a Bugatti Chiron Pur Sportból.

Sutil garázsában van még néhány nyalánkság, nézd meg a galériát:

Ha ezeknek az autóknak az árát összeadnánk, az valószínűleg fedezné egy kisebb város többéves költségvetését, hiszen ezek a verdák 1-2 millió eurós tételek (600 millió forint), darabonként.