Ha épp garázsodban porosodik egy ráncfelvarrás előtti Lamborghini Gallardo és van felesleges 300 millió forintod, akkor itt egy nagyszerű lehetőség mindkettő átalakítására. Pontosabban a pénz eltűnik a számládról, az autó pedig a garázsból, a lenyűgüző végeredményt pedig a horvát Tedson Motors garantálja. Ők ugyanis az olasz egzotikus gép alapjaira a vaskos összeg felhasználásával ultramodern hiperautót dobnak össze.
Az Etna névre keresztelt gép a szériaverziónál 6 cm-rel szélesebb, és alacsonyabbra ül a talajhoz képest, így agresszívebb a megjelenése. Az eleje komoly ráncfelvarrást kapott, a lökhárító két oldalán lévő szellőzőnyílások eltűntek, az átdolgozott Teledial keréktárcsák pedig rendkívül látványosak. A hátsó kerékjárat előtti beömlőnyílások is megnőttek, hogy még drámaibb legyen az összhatás.
A Tedson legnagyobb erőfeszítései azonban a hátsó részre irányultak. Teljesen új hátsó fényszórók kerültek a galladóra, feltűnő kopoltyúszerű nyílásokat vágtak a karosszériára, és a hátsó szélvédő gyakorlatilag eltűnt, csak pár lőrés van a színre fújt elemek között.
Mechanikailag ugyanilyen sok változtatás történt: az 5,0 literes szívó V10-es motor átalakított, erősített alkatrészeket kapott, így 80 lóerővel többet tud, mint a széria Gallardo. Az utánozhatatlan hangon üvöltő erőforrás 600 lóerőt produkál, miközben a fordulatszám elérheti a 10 000 fordulat/perc értéket is.
A Tedson azt is elmondta, hogy csak automata sebességváltós változatokkal fog dolgozni, hogy „megőrizze a kézi váltós autókat a jövő generációi számára”. Ezt a fajta gondolkodásmódot mi nagyon helyeseljük.
A futómű elemei a Gallardo Super Trofeo kivitelből érkeztek, így bírják az extrém, akár versenypályás terhelést, míg tömegük kisebb. Ha már tömegcsökkentés, a Tedson rengeteg szénszálas anyagot használt a karosszéria elemeinél, az alvázon és a belső térben, és közel 200 kilogrammot spórolt a donorautóhoz képest, ami nem semmi teljesítmény. Az egész dolog kifejlesztése körülbelül három évig tartott, ez is tükröződik a 300 millió feletti vételárban.
A Tedson főnöke, Goran Turkic elmondta: „Az első generációs Gallardo kiemelkedett a szívó V10-es motorjával, hidraulikus kormányművével fehér holló a mai digitális szuperautók korában. A célunk az Etna esetében egyértelmű volt: könnyebbé, erősebbé és érzékenyebbé tenni, miközben az analóg lelkét is továbbfejlesztjük.”
Nem ez az egyetlen Lamborghini modernizáló program, a Diabloból is lehet szemet-gyönyörködtető modern variáns. Nézd meg azt is a Vezess korábbi cikkében: