Ilyen autókat külön-külön is ritkán lehet látni. Még a legnagyobb lapok is nehezen hoznak össze egy gyorsulási versenyt, amiben Bugatti vagy Koenigsegg szerepel. Ezért különleges ez a felvétel, mert itt együtt vannak. A Bugatti Chiron Super Sport kerül szembe a Koenigsegg Jeskóval, ami igen ritka együttállás.  Külön pikantériája a dolognak, hogy mindkét márka saját autóját tartja a leggyorsabbnak, hol gyorsulásban, hol végsebességben vetekednek, de külön-külön. Egymás ellen nem látni őket.

 

Ezek az autógyártás titánjai, az abszolút csúcsot képviselő darabok, amelyek minden tekintetben rekorderek. A Bugatti Chiron Super Sport nyolcliteres, négyturbós motorja 1600 lóerőt és 1600 Nm nyomatékot termel, mindezt összkerékhajtással juttatja a talajra. Váltója hétfokozatú, duplakuplungos darab, és ez a bestia így összesen 1995 kilogrammot nyom a mérlegen.

A Chiron Super Sport végsebessége 440 km/h korlátozva, leszabályozás nélkül 483-ig futja az erejéből. 5,8 másodperc alatt képes 0‒200 km/órára és 12,1 másodperc alatt 0‒300 km/órára gyorsulni.

Egymás ellen versenyzett a világ két leggyorsabb autója 2

Bugatti Chiron Super Sport

Mellette egy más filozófiát képviselő svéd gép állt a rajtvonalra, a Koenigsegg Jesko Attack. Ebbe ötliteres, V8-as, duplaturbós motor került, amely 1280 lóerőt és 1000 Nm nyomatékot termel. Előnye az alacsonyabb tömege, ez a gép mindössze 1420 kilogrammos, miközben erejét 9 sebességes, különleges, több kuplunggal dolgozó sebességváltó juttatja el a hátsó kerékre. 

Jesko Attack a Jesko nagy leszorítóerővel rendelkező változata. Ez a kivitel nagy hátsó szárnnyal és egy méretes szénszálas első légterelővel rendelkezik, amely a Koenigsegg állítása szerint 250 km/órás sebességnél 800 kg leszorítóerőt generál, 275 km/órás sebességnél 1000 kg-ot, a végsebességnél pedig 1400 kg-ot, azaz közel annyit, mint az autó tömege. Végsebességet nem tudjuk, de a gyártó becslése szerint a Jesko Absolut (egy másik variáns) 500 km/órára képes. 

Egymás ellen versenyzett a világ két leggyorsabb autója 3

Koenigsegg Jesko Attack

Mindkét a versenyben részt vevő modell ára 2,45 milliárd forintra tehető, tehát a két autó együtt nagyjából 5 milliárd forintot ér! Ezekkel padlógázon száguldani egy poros sivatag aszfaltcsíkján páratlan élmény lehet, és a két autó nem okoz csalódást. Bár különböznek, az előadásuk szinte hajszálnyira megegyező, a gyorsulásuk brutális, még látni is élmény, ahogy fej-fej mellett száguldanak a célvonal felé. De melyik a gyorsabb?