Csupán néhány ezer példány készült abból az autóból, amely a napokban magyar rendszámért jelentkezett egy salgótarjáni vizsgaállomásra. Az autóról a hazai műhely osztott meg fotókat közösségi oldalán.
„Nálunk járt eredetiségvizsgálaton ez a Lamborghini Huracan Tecnica, ami az első ilyen típus lesz az országban, magyar rendszámmal!”
Nézd meg a galériát:
Huracanból fut jó néhány magyar rendszámos példány, de a Tecnica modellből állítólag ez az első. De miben más ez az autó, mint az alapváltozat?
A Lamborghini Huracan Tecnica egy 640 lóerős, hátsókerék-hajtású és -kormányzású, optimalizált aerodinamikájú kupé. A motor a versenypályákra kihegyezett Huracan STO-ból érkezett 565 Nm nyomatékkal, viszont ezt az erőt nem négy keréken át viszi az aszfaltra. A Tecnica ugyanis hátsókerék-hajtású, mint a 610 lóerős Huracan EVO RWD, viszont az extra teljesítménynek köszönhetően annál egy tizedmásodperccel fürgébben, 3,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. 200-ra 9,1 másodpercig tart eljutni, a végsebesség 325 km/óra.
Ebben kulcsszerep jut az áthangolt LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata) rendszernek, valamint a 10 kilóval kisebb, 1379 kilogrammos menetkész tömegnek.
A fix hátsó légterelő fontos szerepet játszik abban, hogy a Tecnica 35%-kal nagyobb erővel préseli magát az aszfalthoz, mint a Huracan EVO RWD, ugyanakkor légellenállása csökkent, méghozzá 20 százalékkal.
A súlycsökkentés olyan opciókkal növelhető még, mint a könnyített szerkezetű ajtók vagy a titán kerékcsavarok. A Lamborghini Huracan Tecnica egy-egy példánya 150 millió forint körül mozog, míg az alapváltozatot 70-80 millióért mérik.