Tudtuk, hogy eljön a pillanat, hiszen a hír hónapok óta keringett már. Mégis nehéz szembesülni vele autórajongóként, hogy a Nissan GT-R R35, a japán összkerékhajtású, legendás sportkupé végleg elbúcsúzik. 

A 2007-ben bemutatott GT-R a Nissan XXI. századi történetének egyik legfontosabb modellje, amely rendkívül hosszú, hatéves fejlesztési periódus után látott napvilágot, hogy ismét izgalmassá tegye a márkát és annak kínálatát az ügyfelek számára.

Itt a vége, ebből a japán legendás gépből már nem rendelhetsz újat 1

Carlos Ghosn akkori cégvezető számítása bejött, az R35 kódjelű sportkocsi kultikus státuszt ért el, minden elképzelhető szakmai elismerést bezsebelt Japánban, Európában és az USA-ban. Jelentőségét jól mutatja, hogy még most, tizennyolc év után is kívánatos – részben azért, mert a tömeggyártók azóta sem tudtak (nem is igazán próbáltak) ehhez fogható sportautót gyártani, részben pedig azért, mert a Nissan folyamatosan csiszolgatta ékkövét.

Itt a vége, ebből a japán legendás gépből már nem rendelhetsz újat 2

Rendeltek volna még

Bár idős darab volt, de a rajongótábor nem akarta elengedni, a gyár inkább közleményben kérte a vásárlókat, ne adjanak le több rendelést, mert már betelt a kvóta, látják a gyártási ciklus végét. 

A vállalat hivatalos közleményében ezt írta:

„Nagyon sok rendelést kaptunk a Nissan GT-R-re, és mostanra befejeztük a tervezett gyártási mennyiségre vonatkozó rendelések fogadását. Őszinte hálánkat fejezzük ki minden vásárlónknak a 2007-es bevezetés óta nyújtott támogatásukért.”

A végső búcsút két különleges kivitellel ünnepelte a Nissan még 2024-ben, ezek voltak a GT-R Skyline Edition, és a GT-R T-spec Takumi Edition. 

A haláltusa hosszú volt. Az R35 már sok régióban évek óta nem kapható különféle szabályozások miatt. Van ahol túl zajos, van ahol a károsanyag kibocsájtása nem volt megfelelő, a szokásos bürokratikus regulák szorították ki szép lassan a 2020-as évek kezdete óta. 

Itt a vége, ebből a japán legendás gépből már nem rendelhetsz újat 4

A sokak által csak „Godzilla” néven ismert modellt 2007-ben a Tokiói Autószalonon mutatták be. Hosszú évek fejlesztésének gyümölcse volt, ami közel két évtized alatt rengeteg frissítést kapott,  többek között 2010-ben, 2016-ban és 2023-ban. 

Motorja mindvégig a duplaturbós VR38DETT  kódjelű 3,8 literes V6-os volt, ami 480 lóerővel indult, de 2023-ra már 608 lóerőt teljesített a Nismo kivitelek orrában. Utódja szakértők szerint kizárólag elektromos modell lesz, de ehhez persze kell a Nissan márka fennmaradása is, ami az elmúlt időszakban szintén megkérdőjeleződött.