Vérprofik és szenvedélyesek, a belső égésű motorok varázslói, akik 176 Forma-1-es futamgyőzelmet tudhatnak maguk mögött, valamint rengeteg egyéb elsőséget, mióta Mike Costin és Keith Duckworth megalapította a gyárat.
A legismertebb együttműködést a Forddal alakították ki, de a Mercedes, Audi, Opel fejlesztéseibe is belefolytak.
Lehet, hogy a belső égésű motorokat sokan temetik, de a mozgási energia megtermelésének ezen formája nem csupán a célszerűségről szól. Ott van az élményfaktor is, és a Cosworth motorjai bizonyítják, hogy ebből sosem elég. Amikor hengerekben elégő benzin-levegő keverék lök, avagy tol előre, az felejthetetlen pillanat tud lenni. Persze a megfelelő motor is kell hozzá, és ők tudják, hogy kell ilyen motorokat építeni.
Audi RS4 B5
Az RS a legerősebb Audikat jelöli, a RennSport típusjel csak az igazán komoly gépekre kerül fel. Az Audi A4-ből épített B5 verzióba dupla turbós, 2,7 literes V6 került, amit a Cosworth fejlesztett és épített Angliában, a németek szintén legendás öthengerese helyett. Karakteres darab volt, amiben komoly szerepet játszott a Cosworth által készített hathengeres, amiben hirtelen jött meg a turbónyomás, és ezzel élménnyé tett minden kigyorsítást, a tapadást pedig természetesen a Quattro összkerékhajtás javította.
Bugatti Tourbillon
A Bugatti a márka történetének legnagyszerűbb autóját akarja piacra dobni, amiben a hibrid rendszer szívét egy V16-os, benzines szívómotor adja. Egyedi darab, 16 hengerrel, ilyen szériagyártású autóba V elrendezéssel hosszú évtizedek óta nem került, de a Cosworth felkészült a feladatra.
A 8,3 literes, benzines szívómotor 1000 lóerős teljesítményét a hibrid rendszert támogató három villanymotor további 800 lóerővel dobja meg, így a rendszerteljesítmény 1800 lóerő. Hozzá csaknem 2000 Nm-es nyomaték párosul. Ilyen paraméterek mellett aligha meglepő, hogy a hibrid Bugatti Tourbillon álló helyzetből már 2 másodperc alatt 100-ra gyorsul, a végsebessége pedig 380 – illetve a korlátozások feloldásával 445 – km/óra.
Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Mára ikonná emelkedett az a 190-es Merci, mellyel Ayrton Senna markánsan elverte az egész mezőnyt. Az autókon alig végeztek átalakításokat, hiszen alapvetően is alkalmas volt arra, hogy megszorongassa a BMW-ket. Ez pedig nem csupán a csinos spoilereknek, hanem a remek 2,3 literes motornak is köszönhető, melyet a Cosworthnek köszönhet a Mercedes. A négyhengeres motor teljesítménye 185 lóerő, maximális nyomatéka pedig 236 Nm.
Ford Escort RS Cosworth
Nem először működött együtt a Ford és a Cosworth, amikor az Escort született, korábban például a Sierrát is kezelésbe vették. Az Escort RS azonban le sem tagadhatná, hogy raliversenyekre született, és csupán a homologizációs szabályok miatt eresztették utcára. A négyhengeres turbómotor hivatalosan közel 230 lóerőt teljesített, és az összkerékhajtásnak hála akár 6 másodperc alatti 100-as sprintre is képes volt vele a járgány. A masszív szárnyak pedig valódi leszorítóerőt termeltek.
Subaru Impreza Cosworth
2010-ben vette kezelésbe a Subaru Impreza WRX STi-t a Cosworth, és igazán ütős gépet sikerült összerakniuk a kompakt sportmodellből, melyből csupán 75 darabot készítettek. A 400 lóerős Impreza 3,7 másodperc alatt szökken 100 km/órás sebességre.
A koronaékszer – GMA T.50, T.33
Gordon Murray felel az elmúlt három évtized legizgalmasabb szupersportautóiért, az általa alapított céggel pedig napjainkban megalkotta a vezetés szűretlen élményét adó V12-es párost. A GMA T.50 és T.33 iparművészeti alkotásnak is beillik. Ezekben dolgozik a legkönnyebb, legnagyobb fordulatszámot elérő, legnagyobb literteljesítményű V12-es, amit szintén a Cosworth fejlesztett és gyártott.
A 65 fokos, száraz karteres V12 motor minden része nagyon átgondolt, és sehol sem kötöttek kompromisszumot a fejlesztés során. A motor több teljesítményszinttel kerül beépítésre kiviteltől függően. A belépőszint 615 lóerő, a csúcsmodell 735 lóerőt tud, utóbbi 11 500-as fordulaton. A maximális nyomaték 485 Nm, ami 9000-es fordulaton jelentkezik.
A blokk nagy szilárdságú alumíniumötvözetből készült, az acél főtengely pedig csak 13 kilogrammot nyom. A dugattyúkat fém mátrix kompozitból készítik – a Cosworth évek óta fejleszti az MMC dugattyúkat partnerével, a Materionnal. A szelepek, hajtókarok pedig titánból vannak, tehát igazi űrtechnikát alkalmaztak a Cosworth mérnökei. A kész motor 178 kilogramm csupán, és 166 lóerő/liter teljesítménye rekord a szívó benzinmotorok között.