1979-ben az Opel Kadett az addigi Kadett-generációk hátsókerék-hajtásáról és hosszában beépített motorjáról keresztmotorra és elsőkerék-hajtásra váltott, követve fő konkurense, a Volkswagen Golf felépítését. Amikor a D Kadett kifutott, technikáját – a futóművel és a motorokkal együtt – az 1984-ben bemutatott Kadett E örökölte, de fejlesztése még így is 1,5 milliárd német márkát emésztett fel, öt évig tartott és körülbelül 4000 ember munkáját igényelte – olvasható a Vezess egy korábbi cikkében.

Egy ilyen E Kadettra bukkant nemrég egy hazai vállalkozás, akik oldtimerek felkutatásával, mentésével, majd értékesítésükkel foglalkoznak. Ahogy az a Vezess korábbi cikkéből kiderül a 80-as évek végén már évi több ezer nyugati autó érkezett hazánkba, és ez az Opel nagyjából a tipikus utat járta be. 

A történetben érintett Opel Kadett E 1.3 GL-t  1987. oktoberében rendelte meg egy magyar család Tuniszból. Kiküldetésük során a Ganz Gépgyár tunéziai diplomáciai területén dolgoztak. Külföldi munkájuk végezetével 1988. október 12-én a hazautazásuk során vették át új autójukat Casablancaweiss (azaz Casablanca fehér) színben Rüsselsheimben, Németországban.

Galéria

12 fotó

Ahogy az autót megtaláló Facebook bejegyzésében leírta, az autóért 8756 amerikai dollárt fizettek a 10%-os diplomáciai kedvezménnyel. Az autóba nem kértek sok extrát: ötsebességes váltót, SC202 autórádiót (keleti normára áthangolva), órát, szivargyújtót, riasztót, valamint egy biztonsági gyerekülést és egy sárfogó gumit hátulra. A GL felszereltség csak a finomabb tónusú kárpitozást tartalmazta, minden más fizetős extra volt.

A 13NB motorkódos autókba már ólommentes üzemanyagot lehetett tankolni, de a kipufogórendszer még katalizátor nélküli.

Magyarországi bevámolása után az Opel az EE-97-01 rendszámot kapta, amely 1992. októberében CHU-179 rendszámra cseréltek. Az Kadettet kizárólag a Hungaroszerviz Mexikói úti szervizébe hordták, amelyről minden számla elérhető a mai napig.

Így lehetett nyugati autód a szocializmusban 6

Az autó 37 évig szolgálta a családot, ez idő alatt összesen egy önindító felújításra volt szükség a kötelező szervizeken kívül. Havi rendszerességgel jártak vele Gyulára, leghosszabb külföldi útja pedig Ausztria volt. A családfőnek mindig volt vállalati autója, így az Opelt csak felesége használata. A kocsit új korától garázsban tárolták, így utastere is kiváló állapotnak örvend, karosszériája pedig rozsdamentes és nagyészt eredeti fényezésű.

Az autót az utóbbi években már nem nagyon használtak, így az eladás mellett döntöttek. Itthon egyébként nincs túl sok eladó E-szériás Opel Kadett, és jellemzően néhány százezer forintot kérnek értük.

Ismerd meg  a nyugati autók vásárlásának történetét a Vezess korábbi cikkéből: