A japán óriásgyár szó szerint saját bontó nyitását helyezte kilátásba, ráadásul minket is érintő piacon, Európában. 

Ez a Toyota globális hálózatában is egyedülálló, körkörös gyártóüzem (Toyota Circular Factory, TCF) az év harmadik negyedévében kezdi meg működését a Toyota burnastoni (Derbyshire, Egyesült Királyság) létesítményében, ahol a Corollát gyártják minden elképzelhető karosszéria- és hajtáslánc-variációban.

A TCF három különböző csatorna mentén gondoskodik az élettartamuk végére ért járművek és fődarabok hasznosításáról. Az egyik az újrafelhasználás: egy rendkívül szigorú és alapos ellenőrzést követően a teljes értékűnek ítélt alkatrészeket visszaeresztik a kereskedelmi forgalomba.

A másik az újragyártás, amelynek során felújítják a még használható komponenseket, így adva vissza azok használati értékét – jó példa erre a termékcsoportra az akkumulátorok vagy a keréktárcsák.

Saját „autóbontót” nyit Európában a Toyota, a cél a fenntarthatóság 1

Ez azonban csak egy bizonyos minőségi szint felett járható út: ha ezt nem érik el ezek a komponensek, akkor elemeikre bontják őket, azokat szortírozzák, szükség szerint utókezelik, és a gyártásba nyersanyagként visszaforgatva újrahasznosítják azokat.

A réz, az alumínium, az acél és a műanyag jól reciklálhatók; a cél, hogy a gyártásban a lehető legnagyobb mértékben ilyen újrahasznosított anyagokkal váltsák ki az elsődleges („szűz”) nyersanyagokat. Az első időben évi tízezer darab körüli autó feldolgozásával számolnak, ez Leon van der Merwe, a Toyota Motor Europe körkörös gazdaságért felelős alelnöke szerint „120 ezer különálló alkatrészt, 300 tonna újrahasznosított, nagy tisztaságú műanyagot és 8200 tonna acélt jelent”.