Szerdán számolt be a Vezess arról, hogy tulajdonosok panaszkodtak sorra a Tesla Cybertruck karosszériájának minősége miatt. A probléma nagyjából egy hónapja jelentkezett több tulajdonosnál: az elpusztíthatatlannak címkézett konstrukció, a rozsdamentes acélkarosszéria borítása ugyanis több videó szerint elkezdett leperegni:
A jelenségről több újság is beszámolt, az egyik tulajdonos, aki fóliázással foglalkozva több Cybertruckkal találkozik, azt mondta, hogy a kliensei között is több ilyet látott már, a saját autójáról nem is beszélve.
A hiba miatt végül megjött a hivatalos reakció: a Tesla 46 096 darab Cybertruck modellt hív vissza az Egyesült Államokban, hogy kijavítsák a lerepülésre hajlamos külső panel hibáját.
A technikai ok a tetőoszlopot borító díszléc, ami imitálja a teljes mértékben rozsdamentes acélkarosszériát. Megoldásként a Tesla szervizei ingyenesen kicserélik a teljes díszlécet, kérdés, mivel rögzítik majd, van-e erősebb ragasztó a polcon, vagy ahogy a gázpedál lecsúszása esetén, most is visszatérnek a jó öreg szegecseléshez.
Az Amerikai Közlekedésbiztonsági Hatóság (NHTSA) szerint a leváló panel komoly veszélyforrást jelenthet a közúti közlekedésben, növelve a balesetek kockázatát.
A Tesla – amelyet a világ jelenleg leggazdagabb embere, Elon Musk vezet – jelentős részét adja az amerikai gépjármű-visszahívásoknak.
A modellt eddig összesen hét alkalommal kellett utólag javítani különböző problémák miatt. A BizzyCar visszahívásokat kezelő szakértő cég adatai szerint 2024 első három negyedévében a Tesla modellek tették ki az összes visszahívás 21 százalékát az Egyesült Államokban. A gyártó legtöbb problémáját ugyanakkor általában egyszerű, távoli szoftverfrissítésekkel orvosolják. Ezt az új probléma viszont nem szoftveres gond, így nem is tudják az interneten keresztül megoldani.
Kíváncsi vagy mely modelleket hívják vissza az autógyártók? A Vezess minden héten közli az Európai Unió által közzétett visszahívási akciókat. Ezeket erre a linkre kattintva megtalálod.