Az uborkalé a savanyított uborka gyártása során keletkezik, mint melléktermék, de korábban ezt a folyadékot simán leengedték a lefolyón, most viszont megtisztítják, növelik a sótartalmát, és téli sózásra használják Németország egyes területein.

Az oldat a szakemberek állítása szerint -18 Celsius-fokig hatékony, tehát ugyanolyan jól működik, mint a hagyományos útszóró só.

A német ADAC adatai szerint már a múlt télen is sikerült 180 tonna sót, valamint 1,5 millió liter vizet megspórolni ezzel a módszerrel. Összesen több mint 2000 tonna uborkalevet spricceltek szét az utakon, amit a környezet is lájkol.

Nem vicc, így segít az uborkalé az autósoknak 1

Fotó: Daniel Vogl/Getty Images

Alsó-Bajorország városaiban – mint Dingolfing, Landshut és Abensberg – az útkarbantartók rendszeresen használják az uborkalevet, mióta a Bajor Közlekedési Minisztérium támogatásával sikeres teszteket végeztek, és bevezették az eljárást a téli útkarbantartási munkákba.

A BMW dingolfingi gyára évek óta ezt használja fagytalanításra, és a müncheni repülőtér is nemrég kezdte el alkalmazni.

Az uborkalé segít csökkenteni a költségeket és környezetbarátabb is, mint a sima só, ezért egyre több helyen fontolgatják az uborkalé használatát.