Egy autórajongónak eléggé ünnepi pillanat, ha találkozik egy olyan szupersportautóval, mint egy Lamborghini. Péntek este Budapesten legalább egy tucat gyűlt össze az olasz márka modern autóiból. A legolcsóbb modellek is sok tízmilliós értéket jelentenek, de a drágábbak 250 millió feletti árral bírnak.
A TikTokra felkerült videók tanulsága szerint a Hősök terén gyűltek össze az autók, amelyek közül legalább hat darab magyar rendszámos volt.
Milyen modellek sorakoztak a mini rendezvényen?
Amit a videók alapján össze tudtuk számolni a következők: Megjelent egy narancs, illetve két darab kék Revuelto, amely a Lamborghini kínálatának csúcsmodellje jelenleg. Elődjéből az Aventadorból is szerepelt legalább kettő a sorban, így egy banánzöld és egy fehér. Előbbi ráadásul SVJ kivitelben.
A már nem kapható Huracanból (utódja a Temerario) négyet számoltunk össze, melyek narancs, fekete, piros és zöld színben szerepeltek, utóbbi STO kivitelű. Családi Lamborghinikből is begurult három, két citrom és egy narancssárga Urus színesítette a sort.
Nézzük mit tudnak alapadatok szintjén ezek a különleges autók:
Lamborghini Revuleto
Hibrid. 6,5 literes V12-es szívó benzinmotor, elektromos rásegítéssel. 1015 lóerő. 0-100 km/óra: 2,5 mp. Végsebesség 350 km/óra felett.
Vezettük a Lamborghini Revueltót és pont olyan, amilyennek egy 1015 lóerős szupersportautónak lennie kell: szívlapáttal tolja a szteroidokat, vödörszámra termel adrenalin és egy másik dimenzióban mozog.
Vezettük a Lamborghini Revueltót és pont olyan, amilyennek egy 1015 lóerős szupersportautónak lennie kell: szívlapáttal tolja a szteroidokat, vödörszámra termel adrenalin és egy másik dimenzióban mozog.
Fotó megosztása:
Kis erőt igényel a kormányzás, a Revuelto jóval könnyebbnek és kompaktabbnak hat a valós dimenziójánál
Kis erőt igényel a kormányzás, a Revuelto jóval könnyebbnek és kompaktabbnak hat a valós dimenziójánál
Fotó megosztása:
Lamborghini Aventador
6,5 literes, V12-es szívó benzinmotor. 700-780 lóerő. 0-100 km/óra: 2.8-3,2 másodperc. Végsebessége: 350 km/óra.
Vadonatúj funkció a Lamborghini arzenáljában a négykerék-kormányzás; a rendszer 5 ezredmásodperc alatt reagál a vezető parancsaira. Szintén új fejlesztés az aktív felfüggesztés, az összkerékkormányzás miatt a geometriáig hatóan kellett újrafejleszteniük a futóművet.
Vadonatúj funkció a Lamborghini arzenáljában a négykerék-kormányzás; a rendszer 5 ezredmásodperc alatt reagál a vezető parancsaira. Szintén új fejlesztés az aktív felfüggesztés, az összkerékkormányzás miatt a geometriáig hatóan kellett újrafejleszteniük a futóművet.
Fotó megosztása:
Teljesen átdolgozták az aerodinamikai adottságokat, extra légbeömlők, vaskos kerékívek, megnövelt első splitter, módosított kivitelű, felárért szénszálas műanyagból legyártott hátsó diffúzor szerepel a listán.
Teljesen átdolgozták az aerodinamikai adottságokat, extra légbeömlők, vaskos kerékívek, megnövelt első splitter, módosított kivitelű, felárért szénszálas műanyagból legyártott hátsó diffúzor szerepel a listán.
Fotó megosztása:
Egyedi Pirelli P Zero abroncsokon gurul az autó, alapfelszerelés a karbon-kerámia fékrendszer, 100-ról 31 méteren áll meg az autó. A végsebesség 350 km/óra, álló helyzetből 2,9 mp alatt ugrik százra az autó.
Egyedi Pirelli P Zero abroncsokon gurul az autó, alapfelszerelés a karbon-kerámia fékrendszer, 100-ról 31 méteren áll meg az autó. A végsebesség 350 km/óra, álló helyzetből 2,9 mp alatt ugrik százra az autó.
Fotó megosztása:
Az eredmény több esztétikainál: az első tengelyre ható leszorítóerő 130 százalékkal (!) nőtt, míg a közegellenállást is meghatározó áramlástani hatásfok a hátsó szárny állásától függően 50-400 százalékkal javult.
Az eredmény több esztétikainál: az első tengelyre ható leszorítóerő 130 százalékkal (!) nőtt, míg a közegellenállást is meghatározó áramlástani hatásfok a hátsó szárny állásától függően 50-400 százalékkal javult.
Fotó megosztása:
A motor 700 helyett 740 lóerős, a nyomaték 690 Nm. Optimalizálták a változó szelepvezérlést és a változó hosszúságú szívócsövet is. A maximális fordulatszám 8350 helyett 8500/perc, részterhelésen csak hat henger fut a tizenkettőből. A kipufogórendszer is új, 20 százalékkal könnyebb lett, a gázok három végcsövön át távoznak.
A motor 700 helyett 740 lóerős, a nyomaték 690 Nm. Optimalizálták a változó szelepvezérlést és a változó hosszúságú szívócsövet is. A maximális fordulatszám 8350 helyett 8500/perc, részterhelésen csak hat henger fut a tizenkettőből. A kipufogórendszer is új, 20 százalékkal könnyebb lett, a gázok három végcsövön át távoznak.
Fotó megosztása:
A rendelkezésre álló üzemmódok között megjelent az EGO, amiben a másik három (utcai, sport, verseny) opción túl számos lehetőség közül választhat a pilóta. Alapáras az Apple CarPlay integráció, a vezetői környezet testre szabható, opcióként teljes telemetriai berendezés is kérhető.
A rendelkezésre álló üzemmódok között megjelent az EGO, amiben a másik három (utcai, sport, verseny) opción túl számos lehetőség közül választhat a pilóta. Alapáras az Apple CarPlay integráció, a vezetői környezet testre szabható, opcióként teljes telemetriai berendezés is kérhető.
Fotó megosztása:
Lamborghini Huracan
5,2 literes szívó benzinmotor. 610-640 lóerő. 0-100 km/óra: 2,9-3,6 mp. Végsebessége: 260 (Sterrato) – 325 km/óra
Lamborghini Urus
4,0 literes, V8-as biturbo benzinmotor (egyes kivitelekben elektromos rásegítéssel). 650-810 lóerő. 0-100 km/óra 3,5-3,6 mp. Végsebessége: 305-306 km/óra
Ha kíváncsi vagy milyen vezetni a Lamborghini új csúcsmodelljét, a Revueltót. Nosza itt a Vezess beszámolója a több mint 1000 lóerős különlegességről: