Olyan gyorsulási versenyt hoztak össze pár napja, amire minden autórajongó odafigyel, mert igazi modern legendák álltak fel a rajtvonalhoz. Ezek a Ferrari LaFerrari, a Porsche 918 Spyder és a McLaren P1, amit a szupersportautók szentháromságaként emlegetnek. Mai napig páratlan, amire egyenes vonalon, vagy akár kanyargós versenypályán képesek.
Mindhárom autót 2013-ban mutatták be, vagyis nem mai darabok, mégis olyat mutatnak mind menetteljesítményben, mind megjelenést tekintve, amihez kevés autó ért fel azóta.
A LaFerrari hibrid rendszerét („HY-KERS”) közvetlenül a Ferrari Forma–1-es tapasztalataiból fejlesztették ki, villanymotorja (120 kW/163 LE) kiegészíti a V12-es benzinmotor (800 LE) pokoli előadását. Gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra kevesebb mint 3 másodperc, végsebessége meghaladja a 350 km/h-t.
A Porsche 918 Spyder korszakalkotó hibrid hajtásláncával a Nürburgringen 6 perc 57 másodperces rekordot állított fel, 100-ra 2,6 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 345 km/h feletti. Ebben az elektromos lóerők egy száraz hangon üvöltő V8-as erejét egészítik ki. A 4,6 literes benzines 608 lóerós, mellé a villanymotor 286 lóerőt ad, kombinált teljesítmenyük 875 LE, a kombinált nyonaték 1280 Nm.
A McLaren P1-ben az elektromos motor 179 lóerőt tesz hozzá a V8-as, biturbós benzinmotor 737 lóerejéhez. Ezzel a technikával 2,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és végsebessége elektronikusan 350 km/h-ban korlátozott.
Egyikből sem készült több ezer darab, értékük pedig csillagászati, a Porsche értéke 500 millió forint körül alakul, a másik két autó pedig 1,4-1,5 milliárdot is érhet. Amit pedig egy mezei gyorsulási versenyen látszik, hogy mennyire kihegyezett technikákról van szó. Az összkerékhajtású Porsche rövidebb távon, álló rajttal simán lepipálja riválisait, viszont ha gurulásból indul a küzdelem, akkor már a Ferrari mutatja meg, milyen mérnökök dolgoznak Maranellóban.