A Toyota már a kétezres évek elején megvalósított vad ötleteket, akkor sem minden a szürke, takarékos igavonókról szólt. Ahogy most a veszettül sportos Yaris GR-nek, ennek a különlegességnek is a Yaris adta a műszaki alapjait.
Ebben az esetben viszont nem a komoly menetteljesítmény, hanem a formabontó stílus és otthonos beltér elérése volt a cél. A Toyota több céggel összeállva alkotta meg a WiLL „márkát”, ami az egyénről, és az ő döntéseiről szólt. Úgy érezték, a kétezres évek generációja határozott ízléssel rendelkezik, és saját szájíz szerint szabott, stílusos autóra vágyik.
A WiLL Vi így igazán feltűnő guruló kinyilatkoztatás lett, amiben a divat találkozott az autózással, de az előbbi került túlsúlyba. Ma ránézésre rámondanánk, hogy tanulmány, mivel arányai, a karosszéria kialakítása annyira furcsa. Ezt az autót viszont gyártották, nagyjából 16 000 darab gurult le a gyártósorról.
Nem lett nagy siker, ami érthető: ennyire egyedi stílusra akkor sem vágyott senki, a WiLL tulajdonképpen Hamupipőke hintója, hátrafelé döntött hátsó szélvédővel, praktikumra fittyet hányó arányokkal. Az eleje gyakorlatilag ugyanolyan, mint a hátulja, szimmetrikus, barátságos, a minden oldalon lemezbe mélyített árkok pedig adnak valamiféle robusztus hangulatot a formának.
Motorja a korabeli Yaris-paletta legerősebb darabja, az 1,3 literes, 16 szelepes, 88 lóerős 2NZ-FE kódjelű blokk, amit négysebességes, automata váltóval párosítottak. Így lehetséges volt a kormányváltós kialakítás, amivel együtt jár a padlórész felszabadítása. Mivel nincs váltókulissza, a lábtér szellős, és adott a tér egy teljes hosszúságú üléspadhoz, ami nem példátlan, de ritkaság a kisautók világában.
A beltér kialakítása is teljesen eltér a gyári, első generációs Yarisszal összehasonlítva. Otthonos, meleg színek, jobb minőségű anyagok, textilek kerültek beszerelésre. Igaz, a második sor ránézésre kínpad, nagyon szűk lehet a tér, de egy ilyen autót ma már nem a mindennapokra vesz az ember. Mert egy autós találkozón tényleg üde színfolt lehet, gyakorlatilag teljesen ismeretlen Európában, a legyártott darabok java a japán belpiacon talált gazdára.
Most viszont akad egy eladó az Egyesült Királyságban, természetesen jobbkormányos kivitelben, a licit ma jár le a Bring a Trailer oldalán, jelenleg pedig van már olyan vevő, akinek 1,8 millió forintot is megérne ez a különlegesség.