Érdekes kiárusításba kezd a Honda: a japán autógyártó legendássá vált, motorsportban sikeres konstrukcióit bocsátja árverésre. Ez nem szokatlan, rengeteg Forma-1-es autó forog a gyűjtők kezei között, a Hondánál azonban úgy döntöttek, darabonként, alkatrészenként adják majd el az ikonikus gépeket. 

Így többen, és relatíve olcsóbban kaphatnak egy valódi darabot olyan autókból, mint az 1990-es Forma-1-es világbajnok versenygép, a Mclaren-Honda MP4/5. Ezzel szerezte második világbajnoki címét Ayrton Senna, aminek elérésében nagy szerepet játszott a Honda RA100E kódjelű V10-es motorja. 

Szétmérik egy legendás japán F1-es gép szívét 1

A japánok mesterműve a turbós korszak lezárása utáni második évben segítette bajnoki címhez a McLaren alakulatát. Akkoriban minden hétvégére tíz (!) motorral készültek a gyártók, ennyit ettek meg a csúcsra húzott versenygépek a teljes versenyprogram alatt.

Szétmérik egy legendás japán F1-es gép szívét 2

Így évente nagyjából 200 legyártott motorral kellett készülniük a beszállítóknak, de az RA109E tökéletesített verziója, az RA100E állta a sarat. Ez volt a szezon egyik legerősebb motorja, amivel elérték a 14 000-es percenkénti fordulatot, és időmérős konfigurációban az ezer lóerős csúcsteljesítményt. 

Most egy ilyen motort toltak ki a raktárból, szedtek szét és csomagoltak be kiállítható formába. Van külön dugattyú, vezérműtengely és szelepfedél, ha valaki mindenre lecsap, talán maga rakhatja össze otthon a V10-est. Az emléktárgyként új életet kapó alkatrészeket idén augusztusban fogják elárverezni, a híres Monterey Car Week keretein belül.