A Mercedes-AMG kínálatának egyik legrejtélyesebb és legritkább darabja volt a 2001-ben, mindössze egy hónapon át gyártott, V12-es motorral szerelt S63 AMG (W220). Az autóból hivatalosan csak 70 példány készült, ezek pedig sosem szerepeltek a Daimler hivatalos katalógusaiban. Mondhatni „pult alól” árulták, ami annyit jelent, hogy a kiemelt ügyfelek számára felajánlották a lehetőséget egy-egy ilyen különlegesség megvásárlására. 

Az egy hónapos gyártási ciklus és az alacsony példányszám mára gyűjtői darabbá tette: a 2001-es S63 AMG bár átlagos használt autónak látszik, ami legfeljebb pár milliót ér, a szakértők tudják, hogy igazi kincsről van szó.

4 fotó

Kizárólag hosszabb tengelytávú, hátsókerék-hajtású változatban volt elérhető, és most egy példány árverésre kerül az RM Sotheby’s kínálatában. 

A motortérben 6,3 literes, szívó V12-es benzinmotor dolgozott – a korszak legerősebb szívómotorja limuzinban –, amelyet a Mercedes egy kényelemre hangolt 5G-Tronic automata váltóval párosított. Az autó futóműve adaptív, aktív szabályozású volt, ami ma már több modellben elérhető, de akkor világújdonságnak számított. Ebben az évben az S55 volt a csúcs, amibe 5,5 literes V8-as került, és már ez 355 lóerőt adott le. 

Az S63 AMG-be viszont az S600 V12-ese került, az M137 kódjelű blokkot 5,8 literről fúrták fel 6,3 literre. A Wikipédia információja szerint a megnövelt lökettérfogattal a csúcsteljesítmény már 443 lóerőre ugrott, a maximális nyomaték pedig 620 Nm volt 4400-as fordulatnál. 

3 fotó

Több mint elég egy ilyen luxusbálnához, aminek beltere is hozza a kor maximumát, fekete bőrkárpitja mellé diófa betétek járnak, felnijei pedig 18 col méretű, AMG-stílusú darabok. A klasszikus limuzin lenyűgöző állapotban maradt fenn – ami különösen figyelemreméltó, mivel már 136 208 kilométer van az órájában. 

Nem ez volt a legerősebb W220-as S-osztály, hiszen készült 65 AMG néven olyan V12-es variáns, amely hengersoronként-egy-egy turbót is kapott, így pedig a teljesítménye 612 lóerő volt, nyomatéka elementáris 1000 Nm.

A korabeli S-osztályok még az említett alacsony futással is olcsónak számítanak, egy V12-es S600 sem ér többet 5-6 milliónál a hazai piacon. A ritkaság viszont itt komolyan megdobja az értéket, az RM Sotheby’s szakértői 100 000 és 150 000 dollár (40-55 millió forint) közötti leütési árat várnak tőle.