A hiperautók világa különleges A-tól Z-ig. Maga a tervezés, az autók építése teljesen más dimenzió, mint a tömegtípusok esetén. A legexkluzívabb modellek pedig szinte minden porcikájukban eltérnek egy átlagos autótól. Ilyen a McLaren Senna is. 

Örökre megmarad, amikor 2018-ban a Genfi Autószalonon körbejárhattuk, beleülhettünk. Tényleg minden centijéről lehetne órákat mesélni.  

Akkor is rácsodálkoztunk a precíz aerodinamikai számítások nyomán, 800 lóerős V8-as motorral, szárazon 1198 kilós, folyadékokkal feltöltve 1,3 tonnás tömeggel rendelkező gépre.

A McLaren Senna annyira vad lett, hogy közúton egy efféle lövedékkel nem sokat lehet kezdeni, amely 2,8 mp alatt gyorsul nulláról 100 km/órára, és 200-ig nem kell neki hét másodperc sem. Nem 2,8+6,8, hanem összesen 6,8 szekundum alatt van kétszázon.

Egy ilyen autónál a kerékcsere sem hétköznapi. Sportautós génjeihez híven nem öt vagy négy kerékanyával rögzülnek a kerekek, hanem egy nagyobb méretű, központi kerékanyával. Így lehet versenypályán gyorsan cserélni a kerekeket, de a valóságban egy műhelyben másképp zajlik a gyűjtői darabként kezelt, guruló befektetés szervizelése. 

A szerelőnek óvatosnak kell lennie, egy ilyen autón pár új karcolás is komoly értékcsökkenést jelenthet, ezért láthatóan megfontoltak a mozdulatai. A legérdekesebb, hogy pneumatikus ütvecsavarazó helyett manuális szerszámmal egy óriási, hosszú kerékkulccsal lazítja meg a kereket rögzítő csavart. 

Mclaren Senna wheel removal how to
byu/HooTigh inJustrolledintotheshop

Ránézésre ez egy helyileg „tákolt” célszerszám, ami érdekes, hogy nem valamilyen McLaren által készített egyedi eszközt használnak. Mert például a Porsche az ilyen exkluzív, versenypályára tervezett típusok mellé kínál külön, a megfelelő nyomatékra beállítható kerékkulcsot, igaz, 1,8 millió forintért.