A Volvo svéd autógyártó 1927-től működik önálló cégként, az SKF csapágygyártó-vállalat alapította. Többek között személyautókat, teherautókat és buszokat is gyárt.
A Volvo márkanevet először 1911-ben jegyezték be, végül 1927-ben lett önálló vállalat, miután kivált az SKF csapágygyártóból. A svéd márka egy korábbi tragédia mentén a kezdetektől fogva elkötelezett volt a biztonságtechnikai fejlesztések iránt, melyek eredményei nemcsak személyautókban, de teherautókban és buszokban is visszaköszöntek.
Első modellje az ÖV 4 volt, de az első években meglehetősen alacsonyak voltak az eladási mutatók. Az 1930-as években megkezdte haszongépjárművei exportálását, a személyautók piacán azonban a második világháború végéig szinte láthatatlan maradt a Volvo. Ezt követően olyan híres autókkal állt elő, mint például az 1953-tól 1969-igy gyártott Duett, mely egyesek szerint a valaha volt legszebb Volvo volt. Ezzel párhuzamosan a legendás kockák sorát a 140-es sorozat nyitotta 1966-ban, amelynek utódai megteremtették azt a mostanában megváltozó imázst, miszerint a Volvók elsősorban nagyméretű, praktikus személyautók.
Jelenlegi autóit típusnév alapján úgy lehet megkülönböztetni, hogy az S jelűek a szedánok, a C jelűek a kupék, illetve a kabriók, míg a V jelzést a kombik, az XC-t pedig a crossoverek kapják. Az alternatív hajtás kérdésével már 2005-ben foglalkozott a Volvo, az első sorozatgyártású hibridautót 2012-ben mutatták be. A márka szándéka az, hogy 2030-ban már csak villanyautókat gyártson.
Szerteágazó tevékenységköre kiterjed a járműgyártás mellett munkagépek, tengerészeti és ipari hajtásrendszerek, valamint űrkutatási alkatrészek gyártására, illetve pénzügyi szolgáltatásokra.
Saját márkájával, a Lynk & Có-val és a Polestarral együtt a Volvo is a Geely Group portfóliójának része. A kínai vállalat 2010-ben vette meg a Ford Motor Companytől a részvények 82%-át, így többségi tulajdonrészre tett szert. A Volvo személyautógyártó-részlege résztulajdonnal rendelkezik a Lynk & Có-ban és a Polestarban is.
A Volvo modelljei: