2013-ban indul a BMW i3, a bajor márka első széria-villanyautójának sorozatgyártása. Tanulmányautóként már többször láthattuk. Az ötajtós után a BMW három ajtóval is elkészítette a koncepciót, amit kissé nagyképűen kupénak neveznek (BMW i3 Concept Coupé). Ráadásul kihangsúlyozzák, hogy a hagyományos kupékhoz képest hátul is jó a fejtér.
A Los Angelesi Autoshow-n bemutatkozó új variáns 3964 mm hosszú, szélessége 1768 mm, míg a magassága 1555 mm, vagyis az ötajtóshoz képes szélesebb és laposabb. A tengelytávolság azonban ugyanúgy 2570 mm.
Felépítés ugyanolyan, mint testvéré, azaz két teljesen elkülönülő részből áll, az egyik az utasoknak és csomagoknak szánt Life, a másik a jármű mozgásához szükséges rendszerek számára a Drive. Előbbi nagyrészt szénszál erősítésű műanyag, míg utóbbi főként alumíniumból épül fel.
A jövő városi autójának szánt modell villanymotorja 125 kW (170 LE) teljesítményű, maximális nyomatéka 250 Nm, amely a hátsó kerekeket hajtja. Az energiát tároló lítiumion akkumulátorok a Drive szekció részeként a padlóba kerülnek. Teljes feltöltés után 160 kilométert képes megtenni a kocsi.
Használata során háromféle üzemmódot választhat a vezető, a hatékonyság a sportosság között változtathat az igénynek megfelelően. A legtakarékosabb módnál több elektromos fogyasztó, mint pl. az ülésfűtés nem használható, illetve az autó végsebessége csak 90 km/óra, cserébe viszont a hatótávolság jelentősen nagyobb, mint amikor a maximális dinamikára törekszik a sofőr.
A háromajtós i3 tanulmány valószínűleg nem véletlenül született, az óriási befektetés megtérüléséhez minél több modellben igyekszik majd elsütni a technológiát a BMW.