A bura alá került a LED-sor
A bura alá került a LED-sor

A bura alá került a LED-sor

A bura alá került a LED-sor


Régóta kutatjuk itt a szerkesztőségben a tökéletes autó titkát, de az összetevőket felsoroló lista olyan részletes és kimerítő, hogy mi magunk sem tudnánk azt felidézni. Tökéletes autó ennek alapján nem is létezik, bár kétségkívül akad néhány, amelyik nagyon közel áll ahhoz.

Nézzük az Audi A6-ost. Tavaly ősszel esett át egy fiatalító kúrán, az eredmény pedig olyan lett, mint Cindy Crawford tíz évvel ezelőtti önmaga. Szép volt eredetiben is, de most még gyönyörűbb. Egyelőre titkolják, de szerintünk közel állnak az Audinál ahhoz, hogy felfedezzék az örök fiatalság receptjét.

A megújult A6-os talán sosem volt még ennyire kecses, ennyire elegáns és ennyire sportos egyszerre. A formaterv gyönyörű, és ez korántsem a véletlen műve. Magáért beszél az A5-ös, és aki még nem látta, vessen egy pillantást a még csak koncepció formában létező A7-esre. Na, ugye.
 

Brutális az ára is

Brutális az ára is

Brutális az ára is


Ugyan az A6 3.0 TFSI sokaknak ezután is csak álom marad majd, viszont ha rendelkezünk a havi nettó átlagkereset nagyjából 170-szeresével, mi is besétálhatunk a szalonba, és megvehetjük azt. Tudjuk, közel 20 millió forint egy autóért nem kevés pénz. Sőt.

Ez már annyira sok, hogy egy ilyen drága autóból egy magas rangú állami vezetőt is kiutálnánk, magánemberként pedig jogosan tarthatunk a szomszédok haragjától és a bónuszként kapott APEH-vizsgálattól is.

Ha ilyen autóval jár-kel az ember az utakon, rengetegen megbámulják, de higgyék el, ez csöppet sem frusztráló.

Miért TFSI?

Azt mi sem tudjuk pontosan, mert annyi biztos, hogy a 3.0 TFSI jelzéssel ellátott motorban egyetlen turbó sincs. Még csak nem is terveztek rá. A feltöltésről egy egyre kevésbé divatos kompresszor gondoskodik, amely nem igazán erősíti, inkább használhatóbbá, kiegyensúlyozottabbá teszi a hathengeres benzinest.

Mögötte lapul 290 ló

Mögötte lapul 290 ló

Mögötte lapul 290 ló


Volt erő bőven a szívó 3.2 FSI-ben is, ez valahogy mégis sokkal jobb. Majdnem egy ezressel alacsonyabban érkezik a közel 100 newtonméterrel magasabb nyomatékcsúcs, és nem kell 6500-as fordulatig sem kihúzatni, hogy elérjük a maximális teljesítményét. Pörgetni szabad, de nincs rá szükség.

Pont olyan lett a 3.0 TFSI, mintha egy bivalyerős TDI motorral szerelt autót vezetne az ember. Csak dízelhang nélkül. És a kedvező fogyasztás is ugrott. A rugalmasság elképesztő, minden sebességfokozatban, minden tartományban meglepően indul neki az A6-os. A kútnál ösztönösen a gázolajos pisztoly után nyúltam, még szerencse, hogy az vastagabb, és nem tudtam kárt tenni az autóban. 

Cindy Crawford mindörökké 40

Gyorsulásról, fogyasztásról a következő oldalon osztjuk az észt


Határok nélkül

Ha nem hóban, jégen és latyakban próbáltuk volna a 290 lóerős Audit, biztos, hogy észrevétlenül is durva kihágásokat követtünk volna el vele a sebességhatárok ellen. Igaz, most sem volt sok időnk tudomást venni azokról. Elegánsan, minden erőlködés nélkül, azonos lendülettel tör felfelé benne a kilométeróra, nehéz ennél kellemesebb utazóautót elképzelni.

Naná, hogy összkerekes

Naná, hogy összkerekes

Naná, hogy összkerekes


Egy osztrák vagy olasz síparadicsom elérése nem jelenthet gondot, mi sajnos csak egy paradicsomhoz kevésbé hasonlító, hazai sípályáig jutottunk vele. Lehet, hogy Mátraszentistvánon fekszik Magyarország legigényesebb sípályája, de az biztos, hogy nem az A6-os kategóriája.

Csak hosszú sorban állások és olyan lankás emelkedőkön poroszkáló sífelvonók jutottak, amelyek még a quattro hajtású A6-osnak sem okoztak volna gondot. A jeges parkolóban csúszkáló autósokra pedig lesajnálóan néztünk, amikor elhaladtunk mellettük.
 
Nincs kézi, se S-tronic

Szívesen írnám, hogy a kizárólag Tiptronic automatával kombinálható 3.0 TFSI-nek a váltó az egyik gyenge pontja, de nem tudom megtenni. Finom és gyors kapcsolások jellemzik, olyannyira, hogy nem kívánjuk a néha már idegesnek tűnő, villámgyors S-tronic váltót sem, és szívesen lemondunk érte a kézi váltó előnyeiről is.

Itt kell nyomkodni

Itt kell nyomkodni

Itt kell nyomkodni


Automatával, összkerékhajtással egyetlen nálunk járt Audi sem rajtolt még ilyen szélsebesen. A 3.0 TFSI puskagolyóként lő ki álló helyzetből, szokni kell, hogy ne találjuk telibe a keresztben elhaladó járműveket kikanyarodáskor.

Ha versenyezni támad kedvünk, az 5,9 másodperces gyorsulással és a kormány mögött található váltófülekkel arra is van lehetőségünk, de nem ez illik az autóhoz. Nem a városi bújócskázás való neki, inkább az elegáns, de tempós haladás. Autópálya, autóút egy kutya, az előzések jóval kisebb kockázatot jelentenek a korábbinál.

Értelmetlen álom  

Nem egy átlagos családi autó a 3.0 TFSI, de ha elbírja az otthoni költségvetés a 20 milliós vételárat, akkor nem fog sok fájdalmat okozni az autó. A hátsó lábteret szívünk szerint növelnénk még néhány centivel, az óriási csomagtartó viszont még limuzinként is kellően tágas nyíláson keresztül pakolható.

Kompresszoros, nem turbós

Kompresszoros, nem turbós

Kompresszoros, nem turbós


Ne mulasszuk el a feláras S line futóművet se megrendelni, keménységével nem zavarja meg a nyugalmat, viszont feszesíti annyira a futóművet, hogy még könnyebb és élvezetesebb legyen irányítani az A6-ost.

A 14 literes átlagfogyasztás nem csekély, és igazából teljesen önző és környezetszennyező dolog, amikor ott van egy 3.0 TDI a kínálatban. Titkon mégis vágyunk rá.

5 csillagos A6-os
2004-ben járt utoljára az A6-os EuroNCAP törészteszten. Miután a frontális és oldalütközési teszten kiderült, hogy a karosszéria extrém erős, könnyen megkapta az autó az ötcsillagos minősítést (33pont). A gyerekek szintén biztonságban vannak az A6-osban, a gyalogosok viszont jobb ha menekülnek.


Műszaki adatok – Audi A6 3.0 TFSI
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2995
Furat x löket (mm) 84,5 X 89
Hengerek / szelepek száma V6/24
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 213(290)/4850-6800
Max. nyomaték (Nm/ford.) 420/2500-4850
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 5,9
Végsebesség (km/h) 250
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 13,2
Lakott területen kívül (l/100 km) 7,1
Vegyes (l/100 km) 9,4
CO2 kibocsátás (g/km) 219
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4927/1855/1459
Tengelytáv (mm) 2843
Csomagtér (liter) 546
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1725/580
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 80
Gumiméret 225/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 15  911 200
Konkurensek (forint) Mercedes-Benz E350: 15 750 000
BMW 530i: 14 137 000
Tesztelt autó ára (forint) 19 675 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei lásd itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Magamutogató, felvágós, és teljesítményorientált figurák járgánya. De annak marha jó
Pontszám (max. 10)   8,75 pont

Mellette – Ellene
  • Gyönyörű forma
  • Tágas csomagtér
  • Kiváló anyagminőség
  • Összkerékhajtás
  • Kiváló motor
  • 13-14 literes átlagfogyasztás
  • Szűkös második sor