Belül Logan, kívül alig
Ránéztünk a Sanderóra, és kívülről mintha nem is egy Daciát látnánk. A lámpa a Scénicére hasonlít, az orra divatos, az egész design könnyen emészthető és tetszetős. Nyoma sincs a baltával faragott Logan dobozformájának.
Az enteriőr stabilan daciás, ez egyértelmű, de halványan jobb minőségérzetet kelt, mint a Logané. A Sandero kicsit szebb belsejében az az igazán jó, hogy a modellfrissítés után a Logan is megkapja. Korszakos viszont a fejlődés ajtóbehúzó ügyben. Bár hátul még mindig egy alkalmatlan mélyedés van a könyöklőben, de elöl egy csodásan megmarkolható ajtóbehúzót találunk, mint a világ legtöbb autójában. A kapcsolósor a rádió alatt más lett, de kollégám szerint a gyár ragaszkodik a jeti ujjal megnyomható mérethez.
Ami nem megy nekik
Az eléggé holtteres tükrök megmaradtak, a dudának ellenben rajongója is akadt házon belül. A hangjában semmi elrettentő nincs, inkább elmosolyodik tőle a figyelmeztetett nyuszi az út szélén. Körülbelül, mint bíp-bíp a Kengyelfutó Gyalogkakukktól.
A Logant idézi a belső tér nagysága. A hátsó lábtér a magasabbaknak is kényelmes, de a belső magasság is tetszett. A nagyfelületű, egész komfortos ülésekben elöl furcsán, túl magasan ülünk a kormány mögött, mert a volán semerre nem állítható.
Esős időben kisült, hogy az ablaktörlő echte siralomvölgy: a csavar új autóban maszatolt. Szerintem direkt csinálták ennyire trére, 2008-ban egy világcég ezt meg tudná oldani. Régi ezerkettes Ladánkban egy új lapát, sőt a még olcsóbb külön cserélt gumiél is képes volt csíkmentesen törölni.
Egészséges erőnlét
Kedvesemmel egy Loganban 3 éve Rómáig hatoltunk, ezért élénken emlékszem a durván zajos motorjára. A Sandero jóval halkabb, ebben a zajszint már nem limitálja 120-ra az utazósebességet, a 140 elfér.
Elég magas fogyasztási adatokat ad meg a Dacia, de ne féljünk tőlük. Lapozás után kiderül, miért
A kocsi jó erőnek örvend, az 1,4 literes kompakt autók között szavunk sem lehet a motorjára. Az orrban persze nem az kontrollált atomhasítás történik, amit a 6,2-es Corvette művelt, de a nyolcszelepes benzines kedélyesen veszi a bandukolást kis fordulaton és örömtelien rápakol közepesen kihúzatva.
Rossz váltó, jó fogyasztás
Amikor hónaljig gázolunk a fordulatszámban, a Dacia a 75 lóerőhöz mérten szépen gyorsul. A sietéshez sajnos nem kerülhető el a kontaktus a váltókarral, amely hosszú utakon és kelletlenül mozog. Nem jár nehezen, egyszerűen rossz érzés vele kapcsolgatni.
Van még egy rusnya hibája a Sanderónak. Hiába szervokormányos, szokatlanul sokat kell tekerni a volánon.
Azoknak fekszik, akik amúgy is előszeretettel fejik a kormányt. Nehéz vele egy szép kanyarívet megrajzolni, mert a kormányzás pontatlan, érzéketlen, tehát ebben jobbat érdemelne a Dacia.
Amivel a kényelmen, a térkínálaton és a menetteljesítményeken kívül igazán elégedettek voltunk, az a fogyasztás. Budapesti utakkal, aztán autópályán és országúton csúnyán repesztve 8,1 litert mértünk 100 kilométerre. Ne rezeljünk be a gyártó 9,6 literes városi adatától, Budapesten spórolás nélkül kijöttünk 7,5 literből, autópályán a motor 6,6 litert kért cserébe a szabályos sebességért.
Tényleg olcsó
Hazánkban a Logan nem elég olcsó a nevéhez és a felszereltségéhez képest, de a Sanderóval más a helyzet. Ambiance-kivitelben kevesebbe kerül, mint egy – sokszor gyengébben felszerelt – kisautó, náluk tágasabb belső térrel és öblösebb csomagtartóval.
1,4-es motorral a Sandero 2,5 millióból hazavihető légkondival, oldallégzsákkal, övfeszítővel, CD-s rádióval és metálszínben.
És ez nem akciós, csak most, csak nálunk, csak a beragadt autóra érvényes kedvezmény, hanem konkrét listaár. Nem kell magyarázkodni, hogy miért lett Dacia.
Ár/felszereltség arányban az ötajtós így erősen alávág a globálisan nagyon kapós, de itthon népszerűtlen Logannak. Talán ami a limuzinnak nem jött össze és a kombinak is csak kicsit megy jobban, az sikerül a Sanderónak a hazai piacon.
Ne hagyja ki a túloldalon az előnyöket-hátrányokat
Műszaki adatok – Dacia Sandero 1,4 Ambiance | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1390 |
Furat x löket (mm) | 79,5 X 70 |
Hengerek / szelepek száma | S4/8 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 55(75)/5500 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 112/3000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 13,0 |
Végsebesség (km/h) | 161 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 9,6 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,4 |
Vegyes (l/100 km) | 7,0 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 165 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4020/1746/1534 |
Tengelytáv (mm) | 2588 |
Csomagtér (liter) | 320-1200 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 975/495 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 50 |
Gumiméret | 185/65 R15 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 2 150 000 |
Konkurensek (forint) | Chevrolet Lacetti 1,4 Star, 3 468 000 Skoda Fabia Classic 1,2, 2 771 800 |
Tesztelt autó ára (forint) | 2 470 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Az alábbi linken |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Árához mérten egy komolyan veendő, rendes autó. |
Pontszám (max. 10) | 8,0 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|