Belül Logan, kívül alig

Elsőre nem mondanánk Daciának, ahhoz túl csinos
Ránézésre szépült a műszerfal, de anyagában a Logané

Ránézésre szépült a műszerfal, de anyagában a Logané

Ránézésre kicsit szépült a műszerfal


Ránéztünk a Sanderóra, és kívülről mintha nem is egy Daciát látnánk. A lámpa a Scénicére hasonlít, az orra divatos, az egész design könnyen emészthető és tetszetős. Nyoma sincs a baltával faragott Logan dobozformájának.

Az enteriőr stabilan daciás, ez egyértelmű, de halványan jobb minőségérzetet kelt, mint a Logané. A Sandero kicsit szebb belsejében az az igazán jó, hogy a modellfrissítés után a Logan is megkapja. Korszakos viszont a fejlődés ajtóbehúzó ügyben. Bár hátul még mindig egy alkalmatlan mélyedés van a könyöklőben, de elöl egy csodásan megmarkolható ajtóbehúzót találunk, mint a világ legtöbb autójában. A kapcsolósor a rádió alatt más lett, de kollégám szerint a gyár ragaszkodik a jeti ujjal megnyomható mérethez.

Ami nem megy nekik

Az eléggé holtteres tükrök megmaradtak, a dudának ellenben rajongója is akadt házon belül. A hangjában semmi elrettentő nincs, inkább elmosolyodik tőle a figyelmeztetett nyuszi az út szélén. Körülbelül, mint bíp-bíp a Kengyelfutó Gyalogkakukktól.

A Logant idézi a belső tér nagysága. A hátsó lábtér a magasabbaknak is kényelmes, de a belső magasság is tetszett. A nagyfelületű, egész komfortos ülésekben elöl furcsán, túl magasan ülünk a kormány mögött, mert a volán semerre nem állítható.

Rosszul ülünk a kormányhoz képest

Rosszul ülünk a kormányhoz képest

Rosszul ülünk a kormányhoz képest


Esős időben kisült, hogy az ablaktörlő echte siralomvölgy: a csavar új autóban maszatolt. Szerintem direkt csinálták ennyire trére, 2008-ban egy világcég ezt meg tudná oldani. Régi ezerkettes Ladánkban egy új lapát, sőt a még olcsóbb külön cserélt gumiél is képes volt csíkmentesen törölni.

Egészséges erőnlét

Kedvesemmel egy Loganban 3 éve Rómáig hatoltunk, ezért élénken emlékszem a durván zajos motorjára. A Sandero jóval halkabb, ebben a zajszint már nem limitálja 120-ra az utazósebességet, a 140 elfér.

Elég magas fogyasztási adatokat ad meg a Dacia, de ne féljünk tőlük. Lapozás után kiderül, miért 


A kocsi jó erőnek örvend, az 1,4 literes kompakt autók között szavunk sem lehet a motorjára. Az orrban persze nem az kontrollált atomhasítás történik, amit a 6,2-es Corvette művelt, de a nyolcszelepes benzines kedélyesen veszi a bandukolást kis fordulaton és örömtelien rápakol közepesen kihúzatva.

Rossz váltó, jó fogyasztás

Nagy a lábhely, csak a jó hosszú ülőlaptól nem látszik. A fejtér nagyszerű

Nagy a lábhely, csak a jó hosszú ülőlaptól nem látszik. A fejtér nagyszerű

Nagyszerű a lábhely és a fejtér


Amikor hónaljig gázolunk a fordulatszámban, a Dacia a 75 lóerőhöz mérten szépen gyorsul. A sietéshez sajnos nem kerülhető el a kontaktus a váltókarral, amely hosszú utakon és kelletlenül mozog. Nem jár nehezen, egyszerűen rossz érzés vele kapcsolgatni.

Van még egy rusnya hibája a Sanderónak. Hiába szervokormányos, szokatlanul sokat kell tekerni a volánon.

Azoknak fekszik, akik amúgy is előszeretettel fejik a kormányt. Nehéz vele egy szép kanyarívet megrajzolni, mert a kormányzás pontatlan, érzéketlen, tehát ebben jobbat érdemelne a Dacia.

7,5 litert fogyasztott Pesten, autópályán is takarékos

7,5 litert fogyasztott Pesten, autópályán is takarékos

7,5 litert evett Pesten, sztrádán is takarékos


Amivel a kényelmen, a térkínálaton és a menetteljesítményeken kívül igazán elégedettek voltunk, az a fogyasztás. Budapesti utakkal, aztán autópályán és országúton csúnyán repesztve 8,1 litert mértünk 100 kilométerre. Ne rezeljünk be a gyártó 9,6 literes városi adatától, Budapesten spórolás nélkül kijöttünk 7,5 literből, autópályán a motor 6,6 litert kért cserébe a szabályos sebességért.

Tényleg olcsó

Hazánkban a Logan nem elég olcsó a nevéhez és a felszereltségéhez képest, de a Sanderóval más a helyzet. Ambiance-kivitelben kevesebbe kerül, mint egy – sokszor gyengébben felszerelt – kisautó, náluk tágasabb belső térrel és öblösebb csomagtartóval.

Új emblémával jött ki a Dacia

Új emblémával jött ki a Dacia

Új emblémával jött ki a Dacia


1,4-es motorral a Sandero 2,5 millióból hazavihető légkondival, oldallégzsákkal, övfeszítővel, CD-s rádióval és metálszínben.

És ez nem akciós, csak most, csak nálunk, csak a beragadt autóra érvényes kedvezmény, hanem konkrét listaár. Nem kell magyarázkodni, hogy miért lett Dacia.

Ár/felszereltség arányban az ötajtós így erősen alávág a globálisan nagyon kapós, de itthon népszerűtlen Logannak. Talán ami a limuzinnak nem jött össze és a kombinak is csak kicsit megy jobban, az sikerül a Sanderónak a hazai piacon.

Ne hagyja ki a túloldalon az előnyöket-hátrányokat


Műszaki adatok – Dacia Sandero 1,4 Ambiance
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1390
Furat x löket (mm) 79,5 X 70
Hengerek / szelepek száma S4/8
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 55(75)/5500
Max. nyomaték (Nm/ford.) 112/3000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 13,0
Végsebesség (km/h) 161
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 9,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,4
Vegyes (l/100 km) 7,0
CO2 kibocsátás (g/km) 165
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4020/1746/1534
Tengelytáv (mm) 2588
Csomagtér (liter) 320-1200
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 975/495
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 50
Gumiméret 185/65 R15
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 2 150 000
Konkurensek (forint) Chevrolet Lacetti 1,4 Star, 3 468 000
Skoda Fabia Classic 1,2, 2 771 800
Tesztelt autó ára (forint) 2 470 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Az alábbi linken
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Árához mérten egy komolyan veendő, rendes autó.
Pontszám (max. 10) 8,0 pont
Mellette – Ellene
  • Jó fogyasztás, kiegyensúlyozott motor
  • Bombajó ár/érték arány
  • Egész jól néz ki
  • Sok hely belül
  • Rossz üléshelyzet és kormányzás
  • Csíkozó ablaktörlő
  • Kelletlen váltó