Tanulmányként már többször láttuk, most viszont már a sorozatgyártású változatot állította ki Genfben a 3008 HYbrid4-ből a Peugeot. A 4x4-es hajtást az elöl dízel hátul elektromos hajtás adja össze
A világ első dízel hibdride

A világ első dízel hibdride

A világ első dízel hibdride


A Peugeot a 2011-es Genfi Autószalon alkalmából speciális sorozattal indítja a 3008 HYbrid4 forgalmazását. A világ első dízel hibrid autója előrendelésben már megvásárolható. Mindössze 300 példány készül a típusból, ami garantáltan exkluzívvá teszi.

A speciális sorozat példányai 2011. március 3-tól tizenegy európai országban (Magyarország nincs közöttük) a márkakereskedői hálózaton keresztül rendelhetők, illetve foglalhatók le az interneten. A sorszámozott széria tulajdonosai már a premiert megelőzően élvezhetik a 3008 HYbrid4 szolgáltatásait.

Széndioxid-kibocsátása a szabvány szerint csak 99 g/km

Széndioxid-kibocsátása a szabvány szerint csak 99 g/km

Széndioxid-kibocsátása a szabvány szerint csak 99 g/km


Ami szinte lényegtelen, hogy kívül a fekete fényszóró maszk a krómozott fénydióda-sorral, az exkluzív gyöngyház-fehér fényezés és a krómozott ajtókilincsek jelzik a sorozat egyediségét. A belső térben a kettős árnyalatú bőrkárpitozás, a teljes egészében bőrbevonatú műszerfal és a középkonzolon található, a sorozatszámot mutató alumínium jelvény árulkodik a különleges kivitelről. Az autó alapfelszerelését a panoráma üvegtető és az első parkolássegítő rendszer egészíti ki.

Sokkal lényegesebb, hogy a kocsi orrába kerülő és az első kerekeket hajtó dízel 163 lóerős (300 Nm), míg a hátul helyet kapó és a hátsó tengelyt hajtó villanymotorok folyamatos teljesítménye 27 LE, ám rövid időre 37 LE csúcsteljesítményre is képesek. Az agymotorok forgatónyomatéka az előbbiek szerint 100, illetve 200 Nm.

A világ első dízel hibrid autója előrendelésben már megvásárolható

A világ első dízel hibrid autója előrendelésben már megvásárolható


A 200 lóerős, illetve 500 Nm nyomatékú szabadidő-autó ehhez képes igazán környezetkímélő, hiszen széndioxid-kibocsátása a szabvány szerint csak 99 g/km. Fogyasztása pedig szintén laborban mérve csupán 3,8 liter gázolaj 100 kilométerre vetítve.
Mindent megmutatnak, ami a lemezek alatt van

Mindent megmutatnak, ami a lemezek alatt van

Mindent megmutatnak, ami a lemezek alatt van


A villanymotor számára a csomagtartó alatt elhelyezett Ni-MH akkumulátorok biztosítanak energiát. A telepeket a jármű tölti, lassításkor generátorként működnek villanymotorok és elektromos árammá alakítják át az autó mozgási energiáját. A fogyasztáscsökkentés érdekében Stop&Start rendszerrel is ellátják a szabadidő-autót, amelynek motorja így például piros lámpánál állva nem működik.

A 3008 HYbrid4 Limited Edition példányait 41.500 euróért (11,2 millió forint) kínálják Franciaországban, ott ahol a 2,0 literes dízelmotorral szerelt modell alapára 34 000 euró (9,2 millió forint).