A korábban kiszivárgott fotók után a Toyota hivatalos közleményben mutatta be új versenyautóját. A TS030 HYBRID hosszútávú versenyekre készült, fő színpada a Le Mans-i 24 órás verseny lesz.

Hibriddel nyerne Le Mans-ban a Toyota 1
Hibriddel nyerne Le Mans-ban a Toyota 15


A járgány neve követi az 1990-es évekbeli Le Mans-i Toyota modellekét, az elsőt TS010, a másodikat TS020-nak nevezték, a TS a Toyota Sport rövidítése. A Hybrid pedig a jármű hajtásláncára utal, miután a japán gyár az utcai modelljeiben is előszeretettel alkalmazott benzin-elektromos motor kombinációval készül. A Toyota az első autógyár, amely hibrid járművel nevezett az FIA tartóssági versenysorozatára.

A rendszer működéséről természetesen nem árultak el sokat. Az azonban biztos, hogy a karbonszálas kompozit karosszéria alatt 3,4 literes V8-as motor adja a fő erőt. Az első és hátsó tengelyen használt villanymotorok fékezéskor generátorként gyűjtik az áramot, amelyet azután az egyik tengelyt meghajtva továbbítanak. A bokszutcában minden bizonnyal tisztán villanyautóként közlekedik majd a járgány. 600 lóerő feletti rendszerteljesítményt jósolunk.

Az új csapat, amelynek központja Kölnben, a márka korábbi Forma-1-es bázisán van, május 5-én Spa-Francorchamps-ban debütál egy hatórás futamon. A Toyota két autóval kíván részt venni a bajnokságban. Az egyik autót Alex Wurz, Nicolas Lapierre és Nakadzsima Kazuki vezetheti majd, a másik hármast később jelentik be. Most, hogy a Peugeot kivonul a hosszútávú versenyzésből, könnyedén szerezhetnek tapasztalt pilótákat. Wurz és Lapierre már tesztelte az autót, míg Nakadzsima egyelőre szimulátorban ismerkedett a technológiával és a Le Mans-i pályával.

Yoshiaki Kinoshita, a csapat elnöke elmondta, hogy természetesen nyerni szeretnének Le Mans-ban, de realisták, így egyelőre a fő feladat a fejlesztés és tesztelés.  Erre az évre a céljuk, hogy megmutassák, milyen teljesítményre is képes a hibrid rendszerük.