Már tudjuk, hogy a Pekingi Autószalonon leplezi le a BMW az Ötös sorozat nyújtott változatát. Ám nemcsak a korábban jelzett belső égésű motorral szerelt modellek állnak a nagyközönség elé, de az autó villanymotoros változata is.
Természetesen ez utóbbi csak tanulmánykánt szerepel, ám jelzi a BMW haladási irányát. Norbert Reithofer, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke ugyanis tegnap bejelentette, hogy cégük 2013-ban piacra dobja első sorozatgyártású elektromos autóját. A kocsi a BMW új márkája, az egyelőre i projectként (várhatóan Isetta) ismert sorozat tagja lesz.
Mint a vezető elmondta, a Megacity nevű járművet nagyvárosok lakóinak szánják, miután a kutatásaik szerint a lakosság fele már a városok agglomerációiban él. Ugyanakkor Reithofer rámutatott, hogy az emberek nem zárkóznak el a villanyautózástól, igenis nyitottak rá.
„Ez a jármű radikálisan megváltoztatja az autóipart, amit ma ismerünk. Jelenleg a BMW-csoport az egyetlen vállalat, amely olyan sorozatgyártású autót mutat be, amelynél a szénszálas műanyag kiemelt szerepet kap” – mondta Reithofer. A BMW a jelenleg elsősorban a versenysportban használt anyaggal akarja különösen könnyűvé tenni autóját, hogy ezzel csökkentse a felhasznált energia mennyiségét, illetve a szükséges akkumulátorok méretét.
Úgy tudni, az autó tervezett hatótávolsága 160 kilométer, amelynek 20 százalékához szükséges energiát a fékezéskor veszendőbe menő mozgási energia átalakításával és visszatermelésével állítják elő.
A BMW negyven éve kezdett foglalkozni az elektromos hajtás gondolatával, amikor átalakítottak egy 1602-es modellt, amely feltűnt az 1972-es olimpia maratoni futó- és hosszútáv-gyalogló versenyein. Jelenleg már 600 elektromos hajtású MINI-vel gyűjti a tapasztalatot a bajor gyár, többek között versenypályán is, mint Reithofer bejelentette, idén Kínában is csatasorba állítanak 50 tesztjárművet. Emellett nem is olyan rég készült az Egyes BMW-ből is villanyautó.