A következő két évben akár ezer darab is készülhet az ix35 üzemanyag-cellás elektromos (FCEV) változatából. Ez mérföldkő a hidrogén alapú emissziómentes közlekedés történetében, hiszen ekkora darabszámokról eddig egyetlen gyártó sem beszélt. Ezt a mennyiséget közületek, önkormányzatok és kis részben privát flották fogják felvenni, az így szerzett tapasztalatok (és pénz) nyomán pedig két év múlva beindulhat a korlátozott darabszámú (tízezres nagyságrendű) sorozatgyártás a Hyundai koreai üzemében.
Addig is, amíg az ix35 hidrogénből elektromos áramot előállító, ennek során melléktermékként kizárólag tiszta vizet termelő üzemanyag-cellás változata meg nem érkezik a bemutatótermekbe, a Hyundai felfrissítette a kompakt szabadidőjármű konvencionális hajtáslánc-kínálatát.Az eddigi kétliteres benzinmotor helyébe egy európai fejlesztésű, közvetlen befecskendezéses motor lép, 166 lóerővel és 205 Nm nyomatékkal (elődje 163 lóerejével és 194 Nm-ével szemben). A kisebbik, 136 lóerős dízelmotorhoz eddig nem társíthattunk automata váltót, ezt a hiányt is orvosolta a gyár.
Szintén a vezethetőséghez kapcsolódóan az ix35 is megkapta a Flex Steer állítható karakterisztikájú kormányművet.
A külső észrevehetően nem változott, belül ellenben jobb minőségű kárpitok, krómkeretes légbeömlők és megvilágított pohártartók képviselik 2013-at. Az opciós lista jelentősen hosszabb lett: fűthető kormánykerék, elülső parkolóradar, utánfutó-stabilizáló program, valamint bixenon fényszórók teszik drágábbá és értékesebbé az autót.
Persze a hidrogénes FCEV modell, na az lesz az igazi változás…