A BMW bemutatta az Ötös sorozat hibrid hajtású változatát, amelyet tanulmányként már másfél éve kiállítottak. A jármű alapját az 535i modell adja, így a főmotor 3,0 literes duplaturbós hathengeres, 304 LE teljesítménnyel, ezt egészíti ki egy 55 lóerős elektromos egység. A két motor erejét nyolcfokozatú automatikus sebességváltó juttatja a hátsó kerekekhez.

Itt a hibrid hajtású BMW Ötös 1
Itt a hibrid hajtású BMW Ötös 25


A BMW ActiveHybrid 5 modell fullhibrid, azaz a villanymotor nemcsak támogatja a benzinest, de önállóan is képes mozgatni a kocsit. Igaz, elég visszafogott határok között. Tisztán elektromos üzemmódban, 35 km/órás átlagsebesség mellett négy kilométert képes megtenni villanyautóként, maximum 60 km/órás sebességet érhet el így.

160 km/óráig ugyanakkor képes „vitorlázni” is, azaz visszafogott, egyenletes terhelés mellett a benzinmotor lekapcsol és az elektromos 210 Nm nyomatéka mozgatja a kocsit. A 340 LE-s rendszerteljesítményű hibrid Ötös 5,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből száz km/órára. A végsebességét nem közölte a gyár, de bizonyosan megfutja a 250 km/órát.

Az elektromotor számára az energiát a csomagtartóban elhelyezett lítium-ion akkumulátor biztosítja, amelyet a lassítási fázisokban generátorként működő villanymotor tölt. Az akkumulátor miatt a csomagtartó mérete 145 literrel csökkent a hagyományos modellekhez képest, vagyis 375 literes.

Az automatikus star&stop rendszerrel is felszerelt modell szabvány szerinti fogyasztás 6,4-7,0 liter között mozog, attól függően, milyen abronccsal szerelik.