Saját készítésű vagy átépített, alternatív hajtású közlekedési járművekkel indulnak a versenyzők hétvégén az V. Széchenyi-futamon Győrben. A lényeg az, hogy a jármű ne használjon fosszilis üzemanyagot, hanem egyéb energiaforrás mozgassa. Az elektromos árammal hajtott eszközök népszerűek, de a többi között hidrogén, napenergia és sűrített levegő is szerepel a lehetőségek között – mondta el Petis László főszervező a sajtó képviselőinek tartott tájékoztatón szerdán Budapesten. 

Médiatámogatók voltunk
A profi EPR09 a szervező egyetem színeiben indult

A profi EPR09 a szervező egyetem színeiben indult

A profi EPR09 a szervező egyetem színeiben indult


A gyorsaság mellett az 5-tagú zsűri az innováció, újdonság és egyedi megoldás szempontjából is értékeli a versenyzőket, idén 10 kategóriában 40 csapat 60 járműve méretteti meg magát.
A versenyre nevezett közlekedési eszközöket a többi között napenergia-meghajtású járművek, prototípus, hobbi, motorkerékpár és elektro go-kart kategóriába csoportosították. A csapatok által készített járművel a kijelölt gyorsasági pályát kell megtenni repülőrajtból, illetve a hosszú távú futamon a lehető legtöbb kört.

Péntek délelőtt a zsűri műszaki bizottsága átvizsgálja a járműveket, hogy megfelelnek-e a versenyszabályzatnak, szombaton reggel 8-tól néhány perces szakmai előadáson mutatják be járműveiket a résztvevők a Széchenyi Egyetemen, majd városi felvonulást tartanak az egyetem parkolójából indulva. A vasárnapi verseny és több program az Audi-gyár parkolójában zajlik, a felnőtteket koncertek, a kisebbeket aszfaltrajzolás szórakoztatja.

Az elektromos Trabant eredetileg is versenyautónak épült

Az elektromos Trabant eredetileg is versenyautónak épült

Az elektromos Trabant eredetileg is versenyautónak épült


Vadnai Zoltán zsűritag elmondta, hogy 2006-ban összesen 6 jármű állt versenybe, ebből 5 produkált, mivel a krumplimeghajtású alternatív jármű végül nem tudott elindulni. A második évben 9 csapat nevezett, a harmadikban 14, a negyedik futamon már 30 jármű vett részt, idén 60 jármű indul. Az ötlet 2005-ben pattant ki a Széchenyi Egyetem Egyetemi Hallgatói Külügyi Bizottsága tagjainak fejéből, s 2006-ban meg is valósították.

A versenyre idén Bulgária, Irán, Horvátország és Ausztria is jelezte részvételét – közölte Kilián Csaba, az ITD Hungary Zrt. vezérigazgatója, hozzátéve: a verseny nyertese lehetőséget kap, hogy bemutatkozzon az alternatív közlekedési járművek nemzetközi kiállításán Münchenben.

Forrás: MTI
Képeink a tavalyi versenyen készültek