Újabb mérföldkőhöz érkezett az Opel Ampera – számol be a General Motors sajtóközleményében. Elkészült a villanyautó első úgynevezett előszériás darabja Warrenben, az amerikai Michigan államban. Az autót tesztekhez és ellenőrzésekhez fogják használni a mérnökök Európában és az USA-ban.
Persze ez nem több, mint jó reklámfogás a 2012-ben érkező autónak, hiszen nem igazán derül ki, hogy mennyiben más ez, mint az az autó, amit március elején Genfben láttunk, amely bizonyítva képességeit, saját lábán érkezett a 600 kilométerre lévő Rüsselsheimből.
A most elkészült autót több is követi majd, amelyek közül néhánynak igen rövid lesz a pályafutása, tekintve, hogy töréstesztnek vetik alá.
Az Ampera egyébként nem más, mint a Chevrolet Volt Opel-megfelelője, az európai nem lenne helytálló, tekintve, hogy a General Motors tervei szerint Európában Chevrolet és Opel emblémával is forgalmazzák majd a kocsit.
Az Ampera egy különleges hibrid hajtással bír. Bár hagyományos motor is van benne, minden esetben elektromos hajtja. Tisztán villanyautóként 60 kilométert képes megtenni a lítiumion-akkumulátorokból nyert energiával. Ha azok lemerülnek, akkor beindul az egyenletes fordulaton üzemelő a benzinnel, illetve a bioetanollal működő motor és táplálja tovább az elektromos hajtásrendszert és működteti a fedélzeti elektromos rendszereket. Így több száz kilométeres hatótávolság érhető el.
Az elektromos hajtásrendszer a 150 lóerőnek megfelelő teljesítményével 161 kilométer/órás végsebességet biztosít az autónak. A jármű normál 230 voltos hálózatról kevesebb, mint három óra alatt feltölthető.
Amerikában jövőre nálunk két év múlva kerül a kereskedésekbe. Ameddig nem emelkedik kellően magasra az igény Európában, addig a tengerentúlon készülnek majd az itteni autók is.