Négyéves előkészítő munkát követően állapodott meg a német tulajdonú Koller Group a BMW-vel arról, hogy az i8-as modell szénszálas karosszériaelemeit magyarországi leányvállalatánál a Honsa Kft.-hez, Pécsen gyártják 2014-től – adta hírül a PécsMa.hu.
Max Koller, a cég tulajdonosa a lapnak nyilatkozva elmondta, a pécsi szériagyártáshoz 5000 négyzetméteres üzemcsarnokot építenek fel két ütemben, a 2014-es indulásig pedig 70-80 embert vesznek fel a magyar céghez.
A lap beszámolója szerint a Pécsi Ipari Parkban a többek között a Volkswagennek autóalkatrészeket gyártó cég korszerű gépparkkal, robotizált gyártósorral, magas technológiai színvonalon dolgozik. A társaság jelenleg 350 dolgozót alkalmaz pécsi üzemében; a 2011-es pénzügyi beszámoló szerint a teljes nettó működési árbevétele több mint 43 százalékkal növekedett a korábbi évhez képest.
A BMW i8 konnektorról tölthető hibrid-hajtást rejt. A hátsókerekeket hajtó 1,5 literes turbófeltöltős benzinmotor 220 lóerős és 300 Nm nyomatékot nyújt, ehhez adódik hozzá az első kerekekre dolgozó villanymotor 130 LE teljesítménye és 250 Nm nyomatéka. A 350 lóerős sportkocsi 4,6 másodperc alatt képes százra gyorsulni, amikor mindkét motor dolgozik. Végsebessége 250 km/óra.
Az i8 csak villanymotorral nagyjából 35 kilométert tud megtenni, telepei kevesebb, mint két óra alatt feltölthetők. Képes csak első-, csak hátsó- vagy összkerékhajtással is működni. Átlagfogyasztását 2,7 literre ígéri a BMW.
A sportkocsi összeszerelése Lipcsében történik majd, ahol a BMW első sorozatgyártású villanyautója, az i3 is készül majd.