A leginkább egy Le Mans-i pályaautónak beillő járgányt két villanymotor mozgatja, amelyek együttesen 380 LE-t, illetve 800 Nm nyomatékot produkálnak. Így aztán nem is meglepő, hogy a kocsi 3,9 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/órára, és 260 km/órás végsebességre is képes.
A Jochen Krumbach által vezetett TMG EV P001 augusztus 29-én simán teljesítette a csapat célját. Azt szerették volna, ha utcai gumikat használó autójuk az első elektromos modell lenne, amely nyolc percnél rövidebb idő alatt körbefut a több mint 20 kilométeres pályán.
7 perc 47,794 másodperc elég volt. Természetesen ez új rekord, korábban a leggyorsabb elektromos hajtású autónak 9 perc 1,338 másodperc kellett.
Mint a Toyota mondja, a kísérlet azt is bizonyította, hogy a villanymotorok már versenyzésre is alkalmasak, ezért 2012-től meg is kezdik a versenyautó kereskedelmi forgalmazását. A versenysportban szerzett tapasztalatokkal pedig az utcai modellek fejlesztését kívánják elősegíteni.
A rekordkör: