Nem titok 2013 szeptemberében érkezik a Porsche új szupersportkocsija, a 918 Spyder. Az autó ptototípusáról maga gyár is közölt hivatalos fotókat, akkor egy fekete-fehér autóval teszteltek. Most egy újabb (vagy ugyanaz átfestve) autó jelent meg a Nürburgringen.
Ezúttal klasszikus, Martini-versenyfestéssel, de továbbra is színek nélküli ruhában körözött a legendás pályán az autó. 1971-ben a Le Mans-i 24 órás versenyen győztes Porsche 917 versenyautó is az olasz márka díszítésével versenyzett. Elképzelhető, hogy ezúttal az autó versenypályára optimalizált változatát próbálgatják a mérnökök.
Mint kiszivárgott, a Porsche tervezi, hogy felárért zárt pályára készülő, a hagyományosnál sportosabb kivitelben is árulja majd az autót. Terveik szerint az ügyfelek 20 százaléka választ majd ilyet. Ezekben a modellekből a súlycsökkentés jegyében kihagynak néhány kényelmi extrát, miközben a futóművet még feszesebbre hangolják és az autó aerodinamikai elemeit is optimalizálják.
Utóbbira utalhatnak a mostani képeken azok a kiegészítő spoilerek, amely az első és hátsó lökhárítón jelentek meg.
A Porsche által közölt technikai specifikáció szerint a normál modellekben a 4,6 literes V8-as motor teljesítménye 570 LE, míg a hátsó tengelyt pörgető villanymotor 122, az első tengelynél lévő 109 lóerőt teljesít. A kivehető targatetővel készülő kétüléses sportkocsi 3 másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsul majd 100 km/órára, végsebessége 325 km/óra lesz.
A konnektorról is tölthető lítiumion akkumulátorok használatával 25 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel a kocsi, ebben az üzemmódban 150 km/óra a végsebessége. Villanymotorjainak hála a szabvány szerint képes 3 literes fogyasztással is üzemelni.
A limitált sorozatban készülő autó ára nagyjából 180 millió forint lesz, de a versenypályára hangolt változatért többet kell fizetni. Nemcsak hobbiversenyzőknek készül 918-as, a gyár tervei szerint újra rajthoz áll a Le Mans-i 24 óráson is.