3 év után, nagyjából életciklusa felénél eljött az idő, hogy az Opel kompakt egyterűje, a Meriva is átessen egy apróbb plasztikai műtéten. Új anyagok a belsőben, sötétebb lámpabura, plusz krómcsík és még néhány hasonló eltérés jelenti a megújulást.
Ennél sokkal izgalmasabb, hogy megszületett a durva OPC változat, amiben egy igazi magyar szív dobog, egy red bull-os injekciós tűvel megszúrva. Izmosnak számít, hogy egy 1,6-os turbómotorból 180 lóerő és a 230 newtonméter vasaljanak ki. Sőt, öt másodperc erejéig a nyomaték 266-ra is felkúszhat, hogy apukának könnyebben menjen az előzés egy-egy szorult helyzetben, és ne haljon meg vele a család egyszerre.
Akármilyen sportos is a Meriva OPC, magányos sebességőrültek biztosan nem vesznek majd ilyen autót. Ez a sportos, kisgyermekes családok autója. Pedig a gyakorlatban a Meriva OPC egy jó sportautóhoz méltóan vonzza a bajt, egyfolytában a sebességhatárok túllépésére késztet.
Erre volt a példa a bemutatón is, ami egy Budapest-Szentgotthárd-Budapest menet volt, némi gyárlátogatással fűszerezve. Visszafelé két internetes kollegát le is kapcsoltak a Balaton környéki rendőrök, akik tesznek rá, hogy még nincs szezon, és kemény forintért pontok vásárlására kötelezik a népeket.
Neve elhallgatását kérő vezetőtársam csak úgy úszta meg a traffipaxot, hogy Fűzfő előtt görcs állt a bokájába, és épp bokatornát rögtönzött kellő távolságban a gázpedáltól. Az izgága turbómotornak hála a Meriva sportosabbnak hat, mint az adatok alapján gondolnánk. 8,2 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, a végsebesség pedig 222 km/óra, bőven több, mint amit a környezet kinézne belőle. Igazi meglepetésautó az autópályán.
Olcsó menza az Opel-gyárban A gyár szerint az üzem Európa-szerte modernnek számít, egy motort átlagosan 2,09 óráig készítenek, míg a konkurensek a hasonló kategóriájú motorokkal több, mint 3 óráig bíbelődnek. Szigorúak a szabályok, túravezetőnk szerint az Audi például nagyobb tűréssel dolgozik bizonyos esetekben. Szentgotthárdban készülnek az Allison automata sebességváltók is, amik jól bírják a gyakori megállást és elindulást és így főleg városi buszokba és kukásautókban szerelik őket világszerte. Itt gyártják a vadonatúj 1,6-os turbómotort is, ami egy szalagon fut a szívómotorokkal, persze néhány kitérőt azért muszáj tennie. Emberek és gépek felváltva vagy egyszerre végzik a munkafolyamatokat. A 15 kilónál nehezebb alkatrészeket már robotkarok emelik, és a hengerfej csavarokat is gép húzza meg, de a kisebb alkatrészeket kézi erővel illesztik a motorhoz. A motorokat többször is tesztelik a gyártás folyamán, nézik a tömítettséget, van hideg és melegteszt egyaránt. Érdekesség, hogy az összes eddig elkészült motor teszteredményeit tárolja a gyár, így garanciális kérdés esetén előkereshetőek ezek az adatok. A gyárban van OTP fiók és egy kimondottan finoman ételeket, potom áron kínáló menza is. |
Azért, hogy ne dülöngéljen részeg módjára az OPC Meriva, sportfutóművet berheltek alá, ami elöl 10, hátul 15 milliméterrel alacsonyabb a normál változatnál. Alaphelyzetben 17 colos felniket kapunk 205/45-ös abroncsokkal. Így meglehetősen stabilan halad az autó, de csodák nincsenek, az oldalszélre így is érzékenyebb egy átlagos személyautónál.
Szerencsére hatfokozatú kézi váltót kapcsoltak a motorhoz, amivel csökkenthető a fogyasztás és növelhető a dinamizmus. A fogyasztás így sem tűnt kedvezőnek, egy nyugdíjas országúti, és erősebb autópályatempó után 10 liter fölötti átlagfogyasztást jelzett ki a fedélzeti számítógép.
Külsőre nem feltűnő, de azért felismerhető az OPC változat, a sportos kiegészítőknek köszönhetően. Mindenképpen árulkodó a trapéz alakú kipufogó és a kék féknyereg, de nem érdemes a részleteket bámulni, ha a jellegzetes OPC kékben virít, mivel a normál változatok ebben a színben nem kaphatóak.
Belül kék színnel díszített műszerfal, sportkormány és OPC-s váltógomb árulkodik, ha valakinek nem szúrja ki a szemét a Recaro sportülés. Az OPC Meriva heteken belül kapható lesz, 5 769 000 forintos alapáron.
Az immáron öttagú OPC család ősszel bővül a Corsával, amiről egyelőre nem sokat tudni. A Meriva 1,6-os turbómotorja választhat opció lesz, így feltételezhetően egy ennél erősebb motort kap.
Nem csak OPC
Kétségkívül az OPC Meriva a legnagyobb durrantás, de azért ne feledkezzünk meg a kevésbé sportos változatról sem. 75 lóerőre erősödött az 1,3-as turbódízel motor, ami alaphelyzetben részecskeszűrővel hagyja el a gyárépületet. 5 lóerővel erősebb lett az 1,6-os Twinport benzinmotor is, sőt, még az átlagfogyasztása is csökkent 9 százalékkal.
Mostantól lesz halogén kanyar és sarokfényszóró, sőt Bluetooth és hangvezérlés is. A Meriva tologatható Flexspace ülésrendszere továbbra is minden modellben széria.