Most először kaptunk olyan sajtóközleményt, amely nem a bálnák megmentésével és az őserdők pusztulásának feltartásával illusztrálja egy elektromos jármű megvásárlásának előnyeit – hanem konkrét pénzügyi kalkulációval.
Villanyautó
Villanyautó
Fotó megosztása:
2010-es és 2011-es modellek
2010-es és 2011-es modellek
Fotó megosztása:
Kissé alacsony belmagasság
Kissé alacsony belmagasság
Fotó megosztása:
Nehéz hátramászni
Nehéz hátramászni
Fotó megosztása:
Jelképes csomagtartó
Jelképes csomagtartó
Fotó megosztása:
Két felnőtt, két gyerek
Két felnőtt, két gyerek
Fotó megosztása:
Persze az ablakemelő is elektromos
Persze az ablakemelő is elektromos
Fotó megosztása:
Ütközésvédelem
Ütközésvédelem
Fotó megosztása:
Gyapjúprogram nincs
Gyapjúprogram nincs
Fotó megosztása:
Enterprise?
Enterprise?
Fotó megosztása:
Jó fogású kormány
Jó fogású kormány
Fotó megosztása:
Kistévé
Kistévé
Fotó megosztása:
Légkondi, fűtés, mint a angyokban
Légkondi, fűtés, mint a angyokban
Fotó megosztása:
Vészkijárat a hátsóknak
Vészkijárat a hátsóknak
Fotó megosztása:
50-ig szépen szalad
50-ig szépen szalad
Fotó megosztása:
Kezdetben néma, de hamar megjön a hangja
Kezdetben néma, de hamar megjön a hangja
Fotó megosztása:
Apró kerekeken gurul
Apró kerekeken gurul
Fotó megosztása:
13 colos felnik
13 colos felnik
Fotó megosztása:
Rendelhető napelemmel is
Rendelhető napelemmel is
Fotó megosztása:
Keskeny járgány
Keskeny járgány
Fotó megosztása:
Nem bevásárlórekesz
Nem bevásárlórekesz
Fotó megosztása:
A pótkerék helye
A pótkerék helye
Fotó megosztása:
Értelemszerűen LED-es
Értelemszerűen LED-es
Fotó megosztása:
Dombornyomott márkajelzés
Dombornyomott márkajelzés
Fotó megosztása:
Hálózati csatlakozó
Hálózati csatlakozó
Fotó megosztása:
A gyorstöltőt itt lehet csatlakoztatni
A gyorstöltőt itt lehet csatlakoztatni
Fotó megosztása:
Elektromos a tükör is
Elektromos a tükör is
Fotó megosztása:
Még finomítanak a belsőn
Még finomítanak a belsőn
Fotó megosztása:
Bogárforma NXG
Bogárforma NXG
Fotó megosztása:
Csinos darab, bár nem túl praktikus ez a forma
Csinos darab, bár nem túl praktikus ez a forma
Fotó megosztása:
Egymás mellett
Egymás mellett
Fotó megosztása:
Elektronikus a zárszerkezet is
Elektronikus a zárszerkezet is
Fotó megosztása:
Egyetlen darab van belőle
Egyetlen darab van belőle
Fotó megosztása:
Ez még elég ipari kapcsoló
Ez még elég ipari kapcsoló
Fotó megosztása:
Beépített navi, kis csalással
Beépített navi, kis csalással
Fotó megosztása:
A legtöbb kapcsoló még csak dísz
A legtöbb kapcsoló még csak dísz
Fotó megosztása:
Hátsó lőrés
Hátsó lőrés
Fotó megosztása:
Elrejtett csatlakozók
Elrejtett csatlakozók
Fotó megosztása:
Tolatókamera is van benne
Tolatókamera is van benne
Fotó megosztása:
Levehető a teteje
Levehető a teteje
Fotó megosztása:
Feldobják a részletek
Feldobják a részletek
Fotó megosztása:
Merész forma
Merész forma
Fotó megosztása:
Vágott lámpák
Vágott lámpák
Fotó megosztása:
Tárcsafék hátul is
Tárcsafék hátul is
Fotó megosztása:
Merész forma
Az Indiában gyártott Reva törpeautók importőre, a Comtex Green a Fidesz majdani Zöld Bankjához hasonlóan úgy oldaná meg az autóvásárlás finanszírozását, hogy a havi törlesztőrészletek a benzinkútnál el nem költött üzemanyagköltségből jönnének ki az ügyfélnek. Teccikérteni: amit nem tankolok el, azt odaadom a Comtex Greennek (vagyis a velük szerződött banknak), pár év múlva van egy elektromos kocsim és nincs többé havi rezsim se rá, se benzinre.
Egy konkrét példa: „994.000 Ft-os kezdőrészlet befizetésével bárki megkaphatja a saját városi villanyverdáját és utána havonta (60 hónapig – a szerk.) 46.640 Ft-os törlesztő részletet fizet. Ezt a havi részletet a villanyverda gazdaságosabb fenntartása gazdálkodja ki.” (Bővebben itt olvashat a konstrukcióról.)
Kissé alacsony belmagasság
Kissé alacsony a belmagasság
Persze kíváncsiak voltunk, nem borítja-e az egész egyenletet egy akkucsere, a villanyautó-tulajdonosok legrosszabb rémálma. Ezért hát felhívtuk az importőrt. És megtudtuk, hogy az ólom-sav akkus autó 500 feltöltésig tartja a 80 km-es elméleti hatótávot, további 150 feltöltés alatt veszti el az akku kapacitása még 40-50 %-át. Negyvenezer kilométerig tehát nincs vele gond. A drágább lítium-ion akkus kocsi 2000 feltöltési ciklusra jó, 120 km-es hatótávval ez 240 ezer km gond nélkül.
Az ólom-sav akkus autócska éves fenntartási és üzemeltetési költsége az importőr szerint évente 200 ezer forint. A fenti példában leírt konstrukcióban ehhez jön még évi 600 ezer forint hiteltörlesztés. Ez a 800 ezer forintos éves költség már összevethető azzal, amit egy kétmillió forint körüli listaáron szintén milliós befizetéssel, ötéves hitelre megvett benzines kisautó fenntartása és üzemeltetése jelen (évi 10000 km körüli futással).
Érdekes. Kértünk is gyorsan egy tesztautót – állítólag legkésőbb májusban megkapjuk. Akkor aztán elmeséljük, hogy a kockás papíron kívül, a mindennapi életben is reális alternatíva-e a Reva, mint városi vagy ingázóautó.