Észak-Amerikában nagyon merésznek kell lenni ahhoz, hogy egy személyautót dízel hajtáslánccal mutassanak be a közönségnek – vagy valamit nagyon kell tudni. Talán csak a vásárlók azonnali rohamát akarták megállítani ezzel a faramuci megoldással, mert ettől eltekintve a Németországban, de a Volkswagen of Americával szoros együttműködésben tervezett CrossBlue vonzó is, praktikus is, és főleg nagyon takarékos.

A Tiguan fölé, a Touareg alá tagozódik be az egyelőre csak tanulmányként létező, hatszemélyes plug-in hibrid.

A tanulmány banánpálma-betéteivel aligha fogunk találkozni a CrossBlue szériaváltozatában

A tanulmány banánpálma-betéteivel aligha fogunk találkozni a CrossBlue szériaváltozatában


A tanulmányautó 13 mm híján öt méter hosszú, 1,73 méter magas, és ha combos kerékív-szélesítéseket képzeletben szériamodell szintre redukáljuk, a karosszéria félelmetes 2015 mm szélessége is használható méretűre csökken. A Volkswagen bevált formanyelvén társalgó CrossBlue háromszor két ülése a márka haszonelvű járműveiből megszokott célszerűséget sugall, a végleges modell valószínűleg hétszemélyes kivitelben érkezik.
Dízel hibrid terepes 18


Miközben a potenciális észak-amerikai vásárlók számára leginkább a 335-ről 815 literre, majd akár 2 köbméteresre bővíthető csomagtér, esetleg a középkonzolra telepített, hatalmas (10,2″) képernyő, vagy az alatta elhelyezett, a felület síkjából nyomásra kiemelkedő, kijelzővel egybeépített klímavezérlő elemek, esetleg a fejtámlákba illesztett Apple iPad Mini készülékek tehetik érdekessé a CrossBlue-t, európai szemmel izgalmasabb a dízel-elektromos hibrid hajtáslánc.

Ez igen hasonlatos a két éve bemutatott, ugyancsak az MQB padlólemezre felhúzott Cross Coupé tanulmányba beépített megoldáshoz. A 190 lóerős TDI erőforrás hatfokozatú DSG váltón keresztül hajtja az első kerekeket, ezen kívül tengelyeként egy-egy villanymotor is található. Az ezeket tápláló Li-ion akkucsomagokat az elektromos 4WD miatt kihasználatlanul maradt kardánalagútban helyezték el a tervezők. A teljes rendszernyomaték 700 Nm, az összteljesítmény 305 LE – a CrossBue tehát nem holmi focianyu-járgány.

2,1 l/100km szabványos átlagfogyasztás, 203 km/óra végsebesség, 0-100 km/óra 7,0 mp alatt.

2,1 l/100km szabványos átlagfogyasztás, 203 km/óra végsebesség, 0-100 km/óra 7,0 mp alatt.


A 9,8 kWh kapacitású akkumulátorok külső áramforrásról is tölthetők. Tisztán elektromos üzemben (ilyenkor csak a hátsó villanymotor aktív) akár 33 kilométert képes megtenni a jármű, a végsebesség ekkor tisztes 120 km/óra. Hibrid üzemben a kombinált hatótávolság 1060 kilométer, ami persze attól is függ, milyen hibrid üzemről beszélünk: a CrossBlue a hagyományos „minden erőforrás hajt” üzemmód mellett egy különleges offroad hibrid funkciót is kapott. Ebben az esetben az első kerekeket csak a TDI motor hajtja, az első villanymotor pedig generátorként működve folyamatosan biztosítja a hátsó motor energiaellátását, és ezáltal a folytonos összkerékhajtást.