Gyűjtői körökben hamar elterjed, ha valamihez valahol jó áron lehet hozzájutni, így volt ez ezzel a kis kékséggel is. Az ország egyetlen hivatalos Ferrari-kereskedőjénél még egy ideig akadnak ilyen jó fogások.
Amit megbocsájtunk neki…
A California égszínkék metálfényezése esti, modellnézegetős közelségből nekem szemcseméretileg egy hangyányit nagynak tűnik, de képen ez szerencsére nem észrevehető, ellentétben a motorháztető illesztési hézagaival és a kipufogó körüli nagyon kamu ráccsal. Bár az utóbbit mostanában sok modellgyártó előszeretettel használja akár nagy felületen is, ezért olyan lehangoló például az Autoart Mercedes-Benz S63 AMG eleje. A papírvékony plexiből készült ablakok kerete is kívülről van festve feketével és az ablaktörlőlapátok is két dimenziósak, ez így kevésbé realisztikus. A beltér egyetlen hibája talán az, hogy az öltések elnagyoltak, így kicsit olyan, mintha hajókötéllel lenne varrva a légzsák környékén a bőr. Sokáig merengtem, hogy a hátsó kerekek közös tengelyes megoldása zavaró-e, de végül arra jutottam, hogy nem. A BBR-nél, na ott egy kicsit igen!
Menetpróba a nagy, igazi Californiáról.
Hát ez itt meg micsoda?
Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)
Szépnek született
Nagy szerencse, hogy a Mattel nem valami sima HotWheels-t próbált meg a király rácsozással, plüssel meg fotomaratott cuccokkal feldobni, hogy nem akartak ütőset, hanem eleve szépnek akarták a Californiát. Úgy 90%-ban sikerült is (a maradék 10%-ot fentebb kell keresni).
Mikor divatos lett ez a nyitható keménytető, akkor minden ilyen kabriónak olyan aránytalan fara volt, hogy rossz volt nézni. Gondoljunk csak az Astra TwinTop-ra vagy a Tigrára. Persze, az olaszok annyira tudnak rajzolni, hogy ez nekik nem okozhatott gondot. Itt is el kell férnie a szerkezetnek meg pár csomagnak, de addig hullámoztatják, csavarják az íveket, amíg ki nem adja tetővel és nélküle is. Like Pininfarina!
A vetítőlencsés, fénydiódás első lámpa lehetett volna egy kicsit részletesebb, de az is öröm, hogy vették a fáradtságot és csak egyszerűen korrektre kivitelezték, talán csak azért, hogy az energia megmaradjon a hátsó fényforrásokra, amik igazán gyönyörűek lettek. Ennek ellenére a szép lovacskával, a fekete betéttel együtt nekem valamiért még mindig egy kicsit sivatagian üres ez a hátsó, de biztosan ez így kerek és én vagyok elrontva. Inkább magamra fogom, mert ennyit megérdemel.
Nincs átütő élmény a kerekekkel kapcsolatosan sem. Láttam már sokkal szebbet, láttam már sokkal rondábbat is, arany középút. A lyuggatott féktárcsa néha fáziskésésben van a kerék forgásához képest, de nem irritál azon az 5 centin, amin tologatom fotózáskor vagy nézegetéskor, viszont a Ferrari feliratos féknyeregre mindig öröm rápillantani.
A motorháztetőn lévő kis nyílás atomnyi rácsozása értelmet ad az egésznek, imádom! Hála a modellesek istenének, a burkoltság ellenére a motortér is tisztességesen kivitelezett. Picike kábelek, bilincs, lovacska, kupakok és persze az elengedhetetlen Ferrari-pirosság sem hiányozhat innen. Példás, bár minden újkori autó motortere lenne ilyen 18-szor kisebben!
Nyitott modelleknél különösen fontos a beltér kivitelezése, főleg, ha ilyen világos bézs színű. Az övek, a szellőzők és a műszerfal is szépek. Egy picike sorja felfedezhető ugyan az üléseken, de bőrös tapintásuk és az övek hamar feledtetik ezt a kis bakit, bár ez utóbbi dolog valahogy nagyon természetellenesen áll a hátsó sorban. Talán a navigáció képernyője körüli gombok lettek túl egyszerűek, de amíg nem láttam, hogy milyennek kéne lennie, addig nem is tűnt fel, annyira természetes. Az is igaz, hogy a pici fehér feliratokat nehéz lett volna észrevehetően rávarázsolni az ezüst felületre. Egy próbát
azért lehet, hogy megért volna. A legjobb mégis az, hogy a sima kárpitozáson kívül került plusz szőnyeg is az autóba. Ilyet minden modellbe!
In totale
A készlet utolsó darabjait a kategóriához képest igen kedvező áron mérik. Kevés ennél jobb és frissebb modellt lehet kapni mostanában ennyiért. Ha valaki meg akar csípni egyet, akkor igyekezzen, mert fogyóban van a legyártott tízezer darab!
A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég erre a linkre kattintani.