Valamiért egyre több képet láttam, egyre jobban megnéztem őket, s egyre jobban kezdtem megszeretni a formát. A hab a tortán az volt, amikor megláttam élőben. Tán akkor hangzott el tőlem először: „Ez jól néz ki!”, majd ismét feledésbe merült.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Apró adattábla
Innen a legszebb

Innen a legszebb

Innen a legszebb


Modellrajongói pályafutásom során aztán – társaim gyűjteményében – többször is összeakadtam különféle Ferrarikkal is és a Hot-Wheels Elite 430 Scuderia-t látva kezdtem el keresgélni, hogy melyik lehet a legjobb minőségű F430-as. Rá is találtam a BBR által elkészítettre. Megnéztem az árát is. Átfutott rajtam a jeges rémület. Spórolni kell! Nagyon. Egyszercsak összeállt a kép, amikor egyik gyűjtőtársam úgy döntött, hogy megválik néhány modelljétől, és már indultunk is érte.

Pár szót a dobozról: Átlagos Autoart vagy Kyosho méretű, de annál kicsit vastagabb, masszívabb. A hungarocell igencsak hasonlít a Kyosho által használtra; az autó irányát jelző matrica, valamint a rögzítőcsavarok hiánya is ilyesmiről árulkodik. Itt válik számomra egyértelművé az együttműködés. Itt, a belső csomagolás tetején találjuk a használati utasítást, a tanúsítványt és egy kis rekeszben a poggyászokat.

Ferrari márkájú aktatáska, bőrönd és öltönytartó jár a modellhez

Ferrari márkájú aktatáska, bőrönd és öltönytartó jár a modellhez

Lényeg: már az első kézbevételkor megvan a többszörös „hűűhaa-élmény”. Súlyos darab, és minden annyira profi egységet alkot: a lámpák, a mesteri rácsozás, a logók kidolgozottsága és még sorolhatnám, de inkább merüljünk el benne részletesebben!
Jól áll neki a sötétgrafit felni

Jól áll neki a sötétgrafit felni

Jól áll neki a sötétgrafit felni


Elölről a lámpák szép megmunkálása tűnik fel, tökéletesen illeszkednek a karosszériához. A lovacska középen és egyenesen van. Nem vagyok nagy szakértője a Ferrari logóknak, de szerintem méretileg is korrekt, ami azért ebben a kategóriában már bőven elvárható. Valamint nem hagyományos matrica, nem is fotomaratott, hanem átlátszó, kicsit gumis borítása van, klasszikus műgyanta embléma. Ismét egy szép megoldás.

A két, szürke betétes légbeömlőnél is találkozunk a finom rácsozással, közte a műanyag légterelő elem, amit a csomagtér nyitásakor nem szabad megfogni. Többek közt erre is figyelmeztetnek a leírásban. Az autó alján található egy gomb, megnyomjuk ééés kattan a szerkezet (!), nyílik a fedél. Hová fejlődik a modellgyártás… Az üreg szépen plüssözött, kis teleszkópok, egyéb finomságok vannak itt, valamint bepakolhatjuk a modellhez kapott Ferrari márkájú aktatáskát, bőröndöt és öltönytartót. Nagyjából így tele is van a csomagtér.

Akár az igazi

Akár az igazi

Akár az igazi


Fordítunk egy kicsit: Gyönyörűen passzol a sötétgrafit felni a fehér autóhoz. Igazán eltalálták! Természetesen a gumi-felni-fékrendszer hármas egység is tökéletes. A féknyereg piros, rajta a Ferrari felirat szépen olvasható. Sorját és egyéb kellemetlenségeket nem találunk.
Még egy kicsit fordítunk: Oldalról szép a forma. Kissé ugyan lágyabb, elsőre nem a száguldást tükrözi, de mégis van benne valami kettősség.

Hosszú ideig lehetne a részletekkel időzni. A kerék előtti légbeömlők, az ágaskodó lovacska, az alatta lévő külön darabból készült index, a bal tükör F430 felirata, a kilincs, a vékony Pininfarina felirat és a (mágneses nyitóval) nyitható tanksapka felfedezése mind-mind hamar repülő órákba kerülhet. A fémhatású kipufogócső innen is hangsúlyos elem. Az ajtó illesztése korrekt, bár a fehér szín nem túl előnyösen hozza ki.

Apró adattábla

Apró adattábla

Apró adattábla


Kinyitjuk az ajtót. Ejha, nem olyan egyszerű, nehéz. Még a beltér ismertetése előtt megemlíteném a kis fém fülecskét és az alatta lévő adattáblát. Bent a plüssözés természetesen hibátlan, az ülések egyszerűen fantasztikusak. Anyaga a legjobb. Mesteri. Ilyennek kéne lennie minden 1:18-as ülésnek. A műszerfal órái, kapcsolói valamint a kormány nagyszerű. Még a varrás imitáció is el van találva. Nyitható kesztyűtartóban egy kis elemlámpa és szervizkönyv tartó. Mellette a Forma-1-es győzelmekre emlékeztető kis plakett.

Elemlámpa, szervizkönyv

Elemlámpa, szervizkönyv

Elemlámpa, szervizkönyv


Hátulról tetszik igazán. A karosszériából kicsit kiemelkedő két lámpa és a rá rímelő kipufogók gyönyörűek. A szín miatt hangsúlyos elem a diffúzor, melyet finom rács vesz körül. Parasztvakító üveg motortérborítás sem maradhat el egy vérbeli Ferrari-ról. Nekem ezzel semmi bajom, ha ennyire szép illesztésekkel és figyelemmel van kivitelezve.

Ezt felnyitva, szinte valódi motorral találkozunk. Az alumínium térváz valóban hangsúlyos elem, szinte látszanak a hegesztések. A szelepfedél pirosa, csövek, drótok  is hozzájárulnak a valósághű megjelenéshez. A tanksapka is ezt szolgálná, mert nyitható, amit talán egy kicsit jobb lett volna hagyni, de így is a maximumot hozták ki belőle. Az ablaktörlő lapátok szépek és megfelelő vastagságúak.

Nem nevezhető tömegcikknek

Nem nevezhető tömegcikknek


Összegzésként megállapíthatjuk, hogy valóban sokkoló a közel 70.000 Ft-os ár. Ha találunk leárazottat, érdemes belevágni és gyűjtögetni rá, mert megéri; illetve, ha adódik lehetőség megnézegetni egyet élőben, ne szalasszuk el. Minden elismerésem a BBR-é, valóban egy precíz és minden tekintetben csúcsnak mondható modell került hozzám. Lenyűgöző!

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég erre a linkre kattintani.