Az idén augusztusban Bömbi és én úgy gondoltuk, hogy a családot Prágába visszük világot látni. Az úti cél kiválasztásakor ezúttal is fontos szempont volt a modellbolt megléte. Számomra a Cerna Ruze bevásárlóközpont második emeletén található üzlet volt a belváros fő látványossága, aztán jött csak a vár, a lőportornyok, és az Arany utcácska. A választék zavarba ejtően bőséges volt, hosszas gondolkozás, számolgatás után egy Autoart Signature Lexus LFA-val gazdagodtam.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Signature? Jól hangzik!

Bizony, ez az Autoart-nak az a sorozata, amit igen vastag ceruzával áraznak, de a végén mégis azt mondjuk, hogy megérte.

Morcos tekintet, tisztességes, lyuggatott rácsok
Japán rém 27


Hát, ez messze van a hibridtől

Szerintem nagyon eltalálták ezt a formát! Ék alakú, lapos és feltűnő. Vérbeli sportautó! Teljes mértékig igaz, hogy az ördög a részletekben van. Jobban megnézve a fényezés sem egyszerű sárga, hanem metál. A Lexus-ok sajátossága, hogy a legtöbb lemezen/lemezformán elrejtettek egy L betűt.
Leheletfinom, lyuggatott rácsokon kap levegőt a 4.8-as V10-es motor és a fékek. A motorháztető sem nagy és csúnya, a karosszéria színével megegyező karokkal nyílik, hanem pici csavarokból és fémlapokból összeállított mechanika segítségével.

A gépházfedél alatt pedig ott lapul a már említett komor, fekete V10-es. Na, azért nem annyira sötét. Van itt fehér tartály meg karbon mintázatú toronymerevítő is. Nem ártott volna még egy kevéske ötlet ide, akár olyan RX-8 féle levehető burkolat.

Fekete V10-es

Fekete V10-es

Oldalt a sima lemezek hátrafelé egyre érdekesebb formákat vesznek fel, az ívek meg többnyire légbeömlőkben érnek véget. Mindezt úgy, hogy sehol egy kirívó illesztési hézag vagy sorja. Bámulatos! A duplaküllős, antracit színű felnik mögött piros Lexus feliratú féknyergek virítanak, amik – természetesen – lyuggatott tárcsákba harapnak.
Meghallgatnám, hogy hogyan dalol az a három kidörgő

Meghallgatnám, hogy hogyan dalol az a három kidörgő

Meghallgatnám, hogy hogyan dalol az a három kidörgő


Hátul a szépen kidolgozott lámpák alatti rácson távozik az eddig beszippantott levegő, pontosabban távozna, ha nem lenne a rács mögött egy átlátszó műanyagdarab, hogy szépen feszüljön ekkora felületen. Fantasztikus ötlet annak érdekében, hogy ez a rács sokáig az is maradjon a kisautón.
A modell alján sajnos sok érdekesség nincs, hiszen ahhoz, hogy piszok gyorsan tudjon száguldozni a Zöld Pokolban, le kellett burkolni a hasát. Csupán a sorszám plakettje és egy kis pöcök került ide.
Mi lehet a pöcök? Hát, ennek segítségével nyílik a két állásban rögzíthető hátsó szárny, melyet a motorháztetőhöz hasonlóan egy teleszkóppal kiegészített mechanika egészít ki.

Nagyítóval a legszebb

Ennek a sárga változatnak teljesen fekete a belseje, így igazán jól jön az autó mellé csomagolt nagyító. Ennek köszönhetően lehet csak igazán látni az aprólékosan kidolgozott műszerfalat és a középkonzol gombjait. Az ülések szépek, formájuk és méretük is megfelelő, ám tapintásra kiderül, hogy sajnos kemény műanyag.

Certifikát, tájékoztató füzet, nagyító és törlőkendő jár a modellhez

Certifikát, tájékoztató füzet, nagyító és törlőkendő jár a modellhez

Certifikát, tájékoztató füzet, nagyító és törlőkendő jár a modellhez


Amikor már kigyönyörködtük magunkat…

… akkor a dobozban található törlőkendővel portalaníthatjuk, majd az ismertető füzetke tanulmányozása után a certifikáttal együtt becsúsztathatjuk a védőfóliával ellátott, arany betűkkel díszített fekete dobozba. Mindezt megtehetjük 2950 cseh koronáért, ami kb. harmincötezer magyar pénz.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég erre a linkre kattintani.