Az 1:1-es Mini-ről elsőre az ugrik be, hogy kicsike, aranyos, prémiumtermék. Kicsinyítve néhány tulajdonságát megtartja, néhányat elveszíti, de még mindig kellemes élmény
Csukott tetővel is éppen olyan aranyos

Csukott tetővel is éppen olyan aranyos

Csukott tetővel is éppen olyan aranyos


Az 1:1-es Mini-ről elsőre az ugrik be, hogy kicsike, aranyos, prémiumtermék – tehát vastagabb ceruzával van árazva – és jó a futóműve. Tizennyolcszorosára kicsinyítve néhány tulajdonságát megtartja, néhányat elveszíti, de még mindig kellemes élmény marad. Az ember szinte beleszeret a kis elölhajtós utcai gokartba. Nem ok nélkül!

Csomagolás

Az átlagosnál valamivel kisebb, a márkaarculathoz illő hungarocell tömésű dobozban laknak az efféle Minik. Ennél a cabrio változatnál a doboz felső részében alakítottak ki helyet a csukott tetőnek és a poggyászkészletnek.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Nem vitték túlzásba a kidolgozást, az 1.6-os motort egy egybeöntött műanyagos térplasztikává egyszerűsítették le

Nem vitték túlzásba a kidolgozást, az 1.6-os motort egy egybeöntött műanyagos térplasztikává egyszerűsítették le

Nem vitték túlzásba a kidolgozást, az 1.6-os motort egy egybeöntött műanyagos térplasztikává egyszerűsítették le


Motortér

Nem vitték túlzásba a kidolgozást ebben az esetben sem a japánok, az 1,6-os motort egy egybeöntött műanyagos térplasztikává egyszerűsítették le, ami még véletlenül sem akar valódinak látszani. Az egyszerűsége mégis csak sokadik látásra feltűnő, hiszen a kicsi, zsúfolt térben egyébként sem keresnénk mélységeket és a díszítés sem maradt el, hiszen van néhány matrica meg Mini felirat is. Sajnos erről a vállfa egyszerűségű megoldásról és a kétkaros nyitómechanizmusról a mai napig nem akarnak leszokni.

Kortalan stílus

Szinte kötelező elem a két fehér csík a gépházfedélen

Szinte kötelező elem a két fehér csík a gépházfedélen

Szinte kötelező elem a két fehér csík a gépházfedélen


Bájosan gömbölyded karosszériáját szép, megfelelő szemcseméretű sötétkék szín fedi, a motorháztetőn lévő két fehér dekorcsík szinte kötelező elem egy Minin és kicsit oldja is az alapszín komoly hangulatát. Kétség kívül jobban passzol az autó karakteréhez egy harsány, vidám szín, de konzervatívabb vásárlóknak is meg kell felelni. Az ablakok alatt körbefutó króm díszítő elemek szépen kivitelezettek, bár a nyíló részeknél szűkebben is illeszthették volna a tökéletes összképért. A hűtőrács lamellái között látni a hűtőt, lyuggatott rácsot csak a ködlámpák közötti beömlőn találunk. Az antenna elég masszív darabnak tűnik, ennek ellenére tán maradandóbb megoldás lenne a flexibilisebb, de formáját ugyanúgy megtartó gumi, amilyen például a Z4 M Coupe-n is van. A lámpák elől és hátul egyaránt részletes kidolgozásúak, ez nem meglepő. Az autó négy sarába kiszorított kereke jó menettulajdonságokat engednek feltételezni, bár a modellen kicsit beljebb estek a kelleténél. A tisztességes kidolgozású ötüllős felnik mögött a fékrendszer a kötelező mutatványt üzembiztosan teljesíti. A kerekek nem fordulnak túl nagy szögben, viszont – rövid úton ugyan – de rugózik.

Az apró termetű utasok egy nagy- és egy gurulós bőröndbe, valamint egy válltáskába és egy hátizsákba tömhetik picurka cuccaikat.

Az apró termetű utasok egy nagy- és egy gurulós bőröndbe, valamint egy válltáskába és egy hátizsákba tömhetik picurka cuccaikat.

Aranyos külső zsanérok segítségével nyílik a csomagtérfedél, melyen védőfólia óvja a fotomaratott Cooper feliratot, belső oldalára pedig miniatűr zsinórokat helyeztek, amik csak elméletileg tartanák nyitott állapotban, mivel túl hosszúra sikeredtek, ezért funkciójukat a lökhárító teteje vette át. A nyílás és az üreg is igen csekély befogadóképességű, nem fér be a csomagtartóba mindegyik mellékelt táska, csak ha ledöntjük a hátsó üléseket. Az apró termetű utasok egy nagy- és egy gurulós bőröndbe, valamint egy válltáskába és egy hátizsákba tömhetik picurka cuccaikat. Parádés ötlet ilyen kiegészítőket mellékelni a modellhez!
Szerencsére a Kyosho-nál tudták, hogy egészen addig nem érdemes vászontetővel próbálkozni, ameddig nincs feltalálva az 1:18-as szálakból szőtt szövet. Ezért biztosra mentek, s egy nyitott és egy csukott állapotú tetőt csomagoltak a kisautóhoz, melyeket pár műanyagpöcök tart a helyükön. Primitív, de üzembiztos megoldás.

Beltér

Gömbölyűség mindenütt, a legszembetűnőbb elem az utastérben a levesestálnyi sebességmérő óra

Gömbölyűség mindenütt, a legszembetűnőbb elem az utastérben a levesestálnyi sebességmérő óra

Gömbölyűség mindenütt, a legszembetűnőbb elem az utastérben a levesestálnyi sebességmérő óra


Folytatódik a formai gömbölyűség az ajtókon túl is. Kétség kívül a levesestálnyi sebességmérő óra a legszembetűnőbb elem az utastérben. A műszerfal összes kapcsolója és gombja jól kivehető, egyik kedvencem a váltó nagy króm gombóca a fokozatkiosztással. A króm és ezüst elemek ízléses mennyiségben kerültek a beltérbe. A megszokott bőrös hatású, gumiszerű üléseket bordó betétekkel színesítették. Igényes, szövetből készült öveket kapott mind a négy utas, a hátsókra azonban az ülések hajtogatásakor oda kell figyelni hibátlan állapotuk megőrzése érdekében.

Összegzés

A való életben borsos árú, retrós, prémium miniautó tizennyolcszor kisebben egy jó ár-érték arányú, korrekt kidolgozottságú, imádnivaló modell, melynek sok változata gyakran az eredeti ár töredékéért beszerezhető. A bemutatóban szereplő példány ára tokkal-vonóval, postaköltséggel együtt sem közelítette meg a tízezer forintot. Tehát: megéri! Nagyon!

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.