A tüzelőanyag-cella vagy üzemanyagcella a vízbontás elvét fordítja meg: katalitikus felületén hidrogén és oxigén egyesül, miközben elektromos áram jön létre a két pólus között, ami villanymotor hajtására használható.
A tüzelőanyag-cella a jövő egyik ígéretes energiaforrása, mivel működése során nem keletkezik káros végtermék, csupán vízpára.
Hátránya, hogy a hidrogéntöltő infrastruktúra kiépítése nem megoldott, jelenleg ezért csupán lokális alkalmazásaival (városokon belül; privát vagy közületi flották keretében) találkozhatunk.
Gyakorlatilag minden nagy gyártó előrehaladott kísérleteket folytat az üzemanyag-cellás elektromos jármű (fuel cell electric vehicle, FCEV) technológiákkal, bár sokan szkeptikusak annak jövőjével kapcsolatban.
Elsőként (2013. februárjában) a Hyundai kezdte meg üzemanyag-cellás gépkocsi (ix35 FCEV) kereskedelmi célú gyártását. Szócikkünk 2024-es frissítésekor a Hyundai Nexo, a Toyota Mirai, a Toyota Crown Sedan, illetve a Stellantis csoport furgonjai érhetők el FCEV hajtáslánccal. Hamarosan érkeznek a hidrogénes BMW-k, de léteznek már nyerges vontatók, buszok, mozdonyok és egyéb járművek is tüzelőanyag-cellás elektromos hajtáslánccal.